[linux-baslangic] Re: Chip Ozel Sayısı

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Fri 25 Apr 2003 - 12:06:31 EEST

    Sayin Gezer,
    On Fri, 2003-04-25 at 10:13, Murat Gezer wrote:
    > Bu arada sayin karabatak bu dergi icin ozel bir muhalefet yapiyordu
    > basindan beri. Galiba herkesin sizin universitenizdeki gibi internet
    > baglantisi oldugunu varsayiryorsunuz. Merak etdim sadece dialup ile bu 5
    > CD yi kac saat de cekebilirsiniz. (Bu arada ufat hatirlatma TT zamindan
    > sonra 1 saat internet yaklasik 1 Milyon TL oldu) .
    > Sayin karabatak her olaya muhalefet yapmadan once biraz dusunmeniz
    > gerekir. Muhalefet iyidir hostur ama sirf yapmak icin de yapilmaz. Eger
    > Chip dergisinden daha guzelini yapacaksaniz haydi onunuz acik olsun. Bu
> [...]

    Sayin Karabatak'in elestirdigi noktalara onemli olcude katilmakla
    beraber, ifade bicimindeki sertligi yeterli gormuyorum.

    Buna fiyasko denir; ciddiyetsizlik, bilgisizlik, saygisizlik ifadesidir
    ve Chip tarafindan bu hatayi duzeltmek adina yapilacak herhangi bir
    davranis bu soruna neden olan dikkatsiz kisilerin Chip dergisini
    gozumuzde dustugu noktadan kurtarmaz. Ancak o CD'leri denemeye karar
    veren insanlari uzun sureli bas agrilarindan kurtarmaya yonelik yerinde
    bir davranis olur.

    Ozetle bu isin sorumlulari hazirladiklari CD'lerin icerisine tam olarak
    ne yerlestirdikleri konusunda bilgi sahibi degiller.

    Ayrica "insanlari Chip taraftarlari ve Chip karsitlari olarak ikiye
    bolme girisimleri" izlenimi birakan (umarim yaniliyorumdur) savunma
    tarziniz da dogru bir hareket degildir. Niyetimiz Turkiye'de IT
    sektorunun gelisimine her daim onemli katkilarda bulunmus bir kurulusu
    bir anda karalayip atmak degildir; gecmiste onlarca kez bircok dagitim
    kanali tarafindan yapilmis hatalari temelli olarak onlemektir.
    Insanlarin gelecekte "- Ben denedim Chip'in verdigi Linux'u. Linux
    bozuk, calismadi benim bilgisayarimda. - Yaa, ben de denedim, bende de
    calismadi. Bosver yahu, onu kullananlar hava atiyolar bize." gibi
    sohbetler sarfetmelerini onlemektir.

    Yoksa 1 milyon tane 10cmx5cm kagit uzerine "Linux kullanin!" yazip
    havadan yurdum insaninin uzerine serpmek de iyi yada kotu (aslinda kotu)
    bir reklamdir ve gecmiste cesitli urunler icin "Aileden sorumlu devlet
    bakanligi" tarafindan kullanilmistir. Havadan atilanlar cocuklarin eline
    oyuncak olmustu, hatirlayanlar icin ('94).

    Saygilar

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)    - Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com          - mailto: ealtin at casdb dot com