[linux-baslangic] Debianda network ayarları

---------

From: E& Erdem (werdem@hotmail.com)
Date: Sat 19 Apr 2003 - 17:36:53 EEST

    Redhat kurulu makinaya şimdi Debian kurdum. Ama internete bağlanamıyorum bir
    türlü. İnternete kablonet'ten, win2000 kurulu bir makina üzerinden çıkmam
    gerekiyor. Bu makinada aynı zamanda firewall da var. RedHat'te iken
    netconfig komutu ile Use Dynamic IP seçeneğini seçip bu makinaya
    bağlanabiliyordum. Firewall uyarı veriyordu ama ordan da ayar yapıyor ve
    devam ediyordum. Gerçi her açılışta aynı şeyi yapmam gerekiyordu ama rahatça
    internete çıkabiliyordum. Ama Debian'da bu komut çalışmıyor. Bunun yerine
    kullanabileceğim, daha doğrusu internet bağlantısı için ayarları
    yapabileceğim bir yer var mı? Benim için en önemli şey şu anda bu. Bir de
    kullandığım Debian makinaya sabit ip nasıl verebilirim. win2000'in ip adresi
    192.168.0.1, Debian'ın ise 192.168.1.1 görünüyor. Ha bir de bu iki makina
    arasında dosya paylaşımı için her iki makinada da Samba kurulumu olmalı.
    Yoksa sadece Debian'da yeterli oluyor mu? Oluyorsa bunu nasıl configüre
    edebilirim?

    Özür dilerim, yukarda bayağı bir soru var. Bunları bulabileceğim bir döküman
    varsa o da yetebilir.

    Şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar...

    The new MSN 8: advanced junk mail protection and 2 months FREE*