[linux-baslangic] Re: Windowmaker Sorunum

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 16 Apr 2003 - 01:46:43 EEST

    > Windowmaker'a root şifresi ile giriş yapıyorum. XMMS'i
    > çalıştırmak istediğimde Windowmaker resetleniyor.
    > Windowmaker üzerinden IceWm'i çalıştırıp XMMS'i öyle
    > çalıştırıyorum. Daha sonra tekrar WM'a dönüyorum ve
    > sorun çıkmıyor.

      Her zaman her yerde vurguladigim bir yanlisi yapiyorsunuz, masaustunu
    lutfen root olarak kullanmayin.

      Doruk arkadasimin onerilerine ek olarak, uc bir oneri. Sorunun kaynagi
    biraz da xmms in visualization pluginlerinden kaynaklaniyor olabilir.
    Kullandiginiz masaustu ortaminin kullandigi kutuphanelere gore de
    (opengl bile kullanirlar) bazisinda sorun cikip bazisinda cikmayabilir.

      Sistemde DGA destegi verilmis mi ?

    /etc/X11/XF86Config(-4) dosyasi icerisinde, Modules section icinde

    Load "extmod"

    altinda

         SubSection "extmod"
           Option "omit xfree86-dga" # don't initialise the DGA extension
         EndSubSection

    satirlarini koyun, belki sorunu cozer.

      Cok ugrasmadiginiz surece root disinda bir kullanici DGA (Direct
    Graphics Access olmasi lazim) herhangi bir kullanici tarafindan
    kullanilamaz, ancak pek cok gorsel program DGA'yi pek bi sever.

      Saygilar,
      Onur Kucuk