[linux-baslangic] Re: export display

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 13:22:22 EEST

    fr wrote:
    > tesekkurler ayrintili aciklamaniz icin. buna bagli bir
    > iki soru daha sorayim.. :)
    >
    > X sunucu calisiyor olmasi demek runlevel'inin 5'te mi
    > olmasi demek?

    Hem evet hem hayır. Runlevel 5'de ise sistem açıldığı zaman X
    çalıştırılır. Runlevel 3'de ise, sistem açıldığı zaman X çalışmaz, fakat
    daha sonra startx ile başlatılabilir.

    > ssh ile sunucuya bağlanıp X programi calistirdigim
    > zaman gelip giden bilgiler bu ssh uzerinden mi
    > gidiyor?

    bilmiyorum.

    > bilgisayarda X kullanirken birden fazla ekran
    > kullanabilir miyim? ctrl+alt+f7 gibi f8-f9 falan da
    > olabilir mi? bunu şunun için soruyorum, farklı
    > kullanicilarla login olmam gerekiyor, devamli aç kapa
    > zor oluyor. :)

    ben genelde bu iş için farklı xterm'ler açar ve farklı login'leri oradan
    yaparım. İlla farklı kullanıcıların masaüstü gerekli mi?
    Örneğin bir pencerede a kullanıcısı olarak kmail çalıştırır, başka bir
    pencerede B kullanıcısı olarak döküman editleyebilirsiniz, su ile kimlik
    değiştirip komut satırından başlatıverin...

    İlla masaüstü gerekli ise, vnc kullanın. Bir pencere içinde desktop.

    Esen kalın,
    Deniz