[linux-baslangic] Re: Red hat 9 & Mandrake 9.1

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Mon 14 Apr 2003 - 01:13:07 EEST

    Pazartesi 14 Nisan 2003 00:59 tarihinde, Deniz Akkus Kanca şunları yazmıştı:
    Yıllar yılı Redhat kullandım. Favori dağıtımım. Redhat hakkında çok şey
    söylenir, ben hiç bir problem yaşamadım.

    Mandrake/Redhat arasında bir hız farkı olacağını sanmıyorum. Eğer
    debian/gentoo/slackware gibi daha "hafif" bir dağıtım kullanır ve bütün
    oyuncakları aynı anda çalıştırmaz iseniz o zaman bir hız farkından bahsetmek
    mümkün olabilir.

    Redhat 9'u kurdum. Redhat 8'e göre daha rafine. Sistem konfigürasyonu için
    grafik araçlar artmış ve kullanılabilir hale gelmiş. Mandrake'nin bu
    taraflarının hep var olduğunu söylerler zaten -- Redhat'te de bir süredir
    var, fakat ilk defa benim için komut satırından daha kolay/kullanışlı
    göründü.

    Redhat gerek GNOME, gerek KDE'yi değiştiriyor ve hemen hemen aynı görüntüye
    sahip halde sunuyor (Bluecurve). Örneğin normalde web tarayıcı olarak
    GNOME'da galeon, KDE'de konqueror gelir, Mozilla'yı siz isterseniz ayrıca
    kurarsınız. Redhat bunu değiştiriyor, her ikisinde de Mozilla kullanıyor.
    Bluecurve'ü sevenler var, sevmeyenler var. Normal/standart KDE/GNOME haline
    getirmek kolay. Ben Bluecurve'ü sevdim, çünkü genelde benim ayrıca kurduğum
    programlar standart bütünün parçası haline getirilmiş.

    Hangi dağıtım günün sonunda bir tercih meselesi. Yeşil rengi mi seversiniz,
    mavi rengi mi? Belli bir noktadan sonra da hangi dağıtımın kullanıldığının
    çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Başlangıçta önemli belki. İleride de
    aradığınız ek yazılımları barındırma/kurma kolaylığı ön plana çıkabilir.
    Bence debian'ın avantajı orada olabilir. Redhat'te bu bakımdan 2. gelir
    bence. Mandrake başlangıçta hep tavsiye edilen bir dağıtım.

    Geçenlerde gentoo kurayım dedim, kurdum. Fakat açıkça söylemek gerekirse
    kurmak için harcadığım zamana acıdım. Makinadan çıkaracağım %3-%5 her ne ise
    ek performans bence o kadar işi elle yapmaya değmezdi. Belki başka biri/başka
    bir durum için değer.

    Başlangıç kullanıcısı iseniz Mandrake kurun denir genelde. Bence Redhat 9'da
    aynı kolaylığa gelmiş. Redhat'te Türkçe problemi yok. Kurulum Türkçe dilinde
    yapılamıyor, fakat gerisi Türkçe olabiliyor.

    Esen kalın,
    Deniz