[linux-baslangic] Re: Qmail

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 10:57:16 EEST

    http://www.enderunix.org/docs/qmail.html
    > 2. disaridan sabir IP'me ve 80. 21. 22. 110. portlarin haricindeki tum=20
    > portlari kapatmak istiyorum. IP tables le nasil yapabilirim.
    >=20
    iptables -P INPUT DROP
    iptables -F INPUT
    iptables -I INPUT -p tcp -i<inet_iface> -s 0/0 --dport 80 -j ACCEPT
    iptables -I INPUT -p tcp -i<inet_iface> -s 0/0 --dport 21 -j ACCEPT
    iptables -I INPUT -p tcp -i<inet_iface> -s 0/0 --dport 22 -j ACCEPT
    iptables -I INPUT -p tcp -i<inet_iface> -s 0/0 --dport 110 -j ACCEPT

    Yukaridakilerle internet interface'inizi ayarlayabilirsiniz. Ancak
    local interface'iniz icin de birseyler yazmaniz lazim, yoksa tum input
    paketleri drop edilir. Ornegin,

    iptables -I INPUT -p all -i<local_iface> -s 0/0 -j ACCEPT

    Kemal M. Ergur