[linux-baslangic] Re: linux Yardim

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 01 Apr 2003 - 21:46:42 EEST

    Selamlar,
    Dikkatimi ceken ufak birsey oldu
    >insanlar=FDn buralar=FD aray=FDp baglanmas=FDn=FD saglayabilirmiyim bu =
    konuda

    bu bir dahili telefon hatti oldugunumu gosteriyor. Yoksa sehir ici =
    hatlami sizi arayacaklar (biraz abarti tel faturasi gelir gibime =
    geliyor). Yoksa 822 li bir hatm=FD kiralyacaks=FDn=FDz? En dogrusu bu =
    tabi ama is git gide ISP kurma noktasina geliyor oyle mi?

    Selamlar..

    Hangi sehirde oldugunuzu bilmiyorum. Fakat bir kac hususu aciklamak
    isterim.

    Oncelikle modemle baglananlar size en fazla 33.6KBit hizla ulasabilir.
    56K vermek icin ISDN-PRI hatti (makul olan odur) almalisiniz. Bu soyle
    saglanir, bir T1 karti (ve hatti) alir Linux'a takarsiniz. Bu sayede 30
    kisiye 56K (en iyi durumda) hizmet verebilirsiniz.

    Daha yuksek hizlar icin mesafeye bagli olmakla birlikte ADSL/IDSL/HDSL
    gibi secenekleri dusunmelisiniz. Bunlar ise iki nokta arasinda Mbitlere
    varan hizlarda (dilerseniz kisitlarsiniz, o size kalmis) iletisim
    kurabilir. Fakat bunlarin donanim maliyetleri yuksektir. Ayrica Telekom
    derki, yanibasinizdaki komsunuza bile hat cekemezsiniz. Hatti telekom
    cekmek durumunda (sh hatti olarak bilinir). Telekom ise alakasiz iki yer
    arasinda bu tur bir baglantiya musaade etmemekte (tel cekmiyor).. Bu
    sorunu asmak istiyorsaniz, ISP lisansi almaniz gerekiyor. Ayrica bu
    modemler de oyle ucuz degil.

    Bir diger secenekte telsiz modemler olabilir. Bu 50KM'ye kadar is yapar.
    Fakat donanimlari bir hayli pahali.

    Bir diger husus ise su. Teknik yonden bu isin altindan
    kalkabilecekmisiniz ? 24 Saat servis vermek durumundasiniz. Gerek
    yapacaginiz ilk yatirim, gerekse isletme maliyetleri cok yuksek
    olabilir. Bilhassa musteriniz Cafe'ler ise "vergimi yatirdim, elektrik
    bu ay cok geldi, kira gunuydu" vs. gibi bahaneleri bolca ureterek
    odemeleri geciktirir, siz ise telekma pesin pesin odersiniz. Fisi cekmek
    aacaginizi almanizi saglamaz...

    Saygi ve sevgiler..

    On Tue, 01 Apr 2003 16:54:30 +0000
    "serdar goksu" <serdarakgunak@hotmail.com> wrote:

> [...]
    > 1-2 kisi
    > var oldukca cok internet cafe var hepsi dial-up ba=3DF0lan=3DFDyor ben =
    1
    > m/bit'lik bir hat kiralayim onlara belli erisim hizlari ile mesela 64k
    > sonra 128k veya kendi istegime g=3DF6re 40k'lik eri=3DFEimler vermek =
    istiyorum
    > bunuda yapmak i=3DE7in eskiden degilerde gorurdum 5 portluk modemler =
    vardi
    > hala varmi bilmiyorum 3 tane alip unix kurulu makinama takip
    > insanlar=3DFDn buralar=3DFD aray=3DFDp ba=3DF0lanmas=3DFDn=3DFD =
    sa=3DF0layabilirmiyim b=3D
    u konuda