[linux-baslangic] Re: Lilo

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sat 28 Sep 2002 - 13:15:17 EEST

Cumartesi 28 Eylül 2002 00:49 sularında, Volkan . şunları yazmıştı:
> 60 GB'lık bir hard diskim var, 4 parçaya böldüm. 3. partition'a Red Hat 7.2
> kurdum. Daha sonra 1. partition'a Win 98 kurdum. Red Hat Win 98 kurmadan
> önce ve kurduktan sonra LİLO'dan açılmadı. Red Hat de bütün fdisk
> olasılıklarını denedim, ilk üç partition'a işletim sistemi kuracağım için
> bunları primary yaptım. 4. partition extented olarak gözüküyor, bunun
> içinde de Red Hat için 750 MB'lık bir swap var. Red hat hiç bir zaman
> başlangıç disketsiz çalışmadı. 1. partition aktif olduğunda Win 98
> başlıyor. 3. partition'ı aktif yaparsam ve başlangıç diketini takmazsam hiç
> [...]

Selam,

Windows mutlaka C: de olacak diye bir önyargı var.
Bunun neticesinde Linux hep sıralamada sonuncu disk bölümlerine
kuruluyor ve Lilo Linux'u başlatamıyor.
Bir işletim sistemi birincil bölümlere kurulur diye bir kural yok.
Ek bölümlere de kurulur.

Windows, ilk disk bölümü yani C: kendinin olsun ister.
Linux'da /boot dizinim 1024. silindirin altında olsun der.

Bu iki koşulu da gerçekleştirmek mümkün.

Diskinizi hiç bölümlenmemiş kabul ediyorum.
Önce diskinizde bir DOS disketi ile bir birincil bölüm,
1GB gibi oldukça küçük tutulmuş bir bölüm oluşturun,
diskin kalanına dokunmayın. Sistemi yine
dos disketi ile açıp, C: yi biçemleyin, biçemlerken
sistemi transfer edin. Böylece sistem C: den dos
olarak açılabilir olsun.