[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic] Re: Kernel ve Patch Hakkında..

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Wed 25 Sep 2002 - 12:51:34 EEST

Emre BALCI yazmış:
Emre bey,

> deniz bey selamlar

Hanım olacak...

> 1.soru için eger bir xfs patch ise mevcut kerneli
> yeniden derlemek ve kurmak mı gerekir ?

Evet.

1. Taze kernel kaynakları alınır.
2. O kernel sürümü için geçerli patch dosyaları uygulanır (XFS patchleri
vs.)
3. Kernel config yapılır.
4. Derlenir.
5. Install edilir.
6. Makina yeniden başlatılır.

> 2.soru için normal kernelden bir farkları yoktur dimi
> yani rpm kerneli kurup kernel yukseltlmesi yapılabilir
> dimi ?+rpm kernel kurmak lilo da bir zararra yol
> acarmı ?

Ben 6.0'dan beri Redhat kullanırım, Redhat 7.0'dan beri RPM'den kernel
kullanıyorum. Makinaları yeni RH sürümlerine geçmek için hiç sıfırdan
kurmam, upgrade yaparım. Kernel yükseltmelerini de RPM'leri çıktıkça,
normal şekilde (rpm -Uvh kernel.i686.rpm) uygularım.

Kernel'ların RPM olmasının ne sürüm yükseltmesinde, ne de sürüm içi
upgrade'lerde hiç bir zararını görmedim. Hatta, sürüm yükseltirken
kolaylık oluşturduğunu söyleyebilirim. Ek modül (kart driver'ları,
OpenAFS vs.) kullandığım makinalarda dahi bunu bu şekilde uyguluyorum.

Esen kalın,
Deniz