[linux-baslangic] Re: nvidia ve linux

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sat 21 Sep 2002 - 23:36:59 EEST

Selam,

Ben kurdum ama çok oldu, şimdi nasıl yaptığımı hatırlamıyorum.
Bir RPM bir de SRPM buldum. Anlaşılan bunlardan kurmuşum.
Tek hatırladığım çok uğraştığım. Neyi nasıl yaptığımı
bilmeden de yapmış olabilirim. Yani bir şekilde çalışmıştır :)))

Yalnız sistemim bazı ipuçları verebilir belki:

Dosyaların yerlerini bir kontrol edin.
/lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/video/NVdriver
/usr/X11R6/lib/libXvMCNVIDIA.a
Bu dizinde libGL.so.1.2 iptal edilmiş: xxx.libGL.so.1.2.RPMSAVE
/usr/X11R6/lib/modules/drivers/nvidia_drv.o
/usr/X11R6/lib/modules/extensions/libglx.so.1.0.2880 ->sizinki 2880 olmayabilir.
Bu dizinde libGlcore.a ve libglx.a dosyaları başlarına xxx. ve sonlarına
.RPMSAVE getirilerek iptal edilmiş.

XF86Config dosyasında

Section "Module":

Load "GLcore" varsa iptal ediyorsunuz.
Load "glx" kalıyor.

Section "Device"
  Identifier "RIVA TNT2"
  Driver "nvidia"
  Option "NvAGP "1" --->Bunun sayesinde konsola geçişte sistem kilitlenmeyecekmiş güya ama yine de kilitleniyor.
EndSection

Section "Screen"
  Device "RIVA TNT2"
EndSection

/etc/rc.d/rc.local dosyasına
modprobe NVdriver

satırını ekleyin.

Bunlar tamamsa sistemi yeniden başlatıp bir deneyin.
BIOS ayarlarınıza bir bakmayı ihmal etmeyin.
Ekran kartının bir IRQ'su olmalı.
BIOS ayarlarında iptal edilmişse açın.

İnşallah işe yarar.

Esen kalın,
Nilgün

Cumartesi 21 Eylül 2002 20:33 sularında, mmuratal şunları yazmıştı: