[linux-baslangic] Ynt:60 GB HDD ve linux

From: muratsuzgun (muratsuzgun@mynet.com)
Date: Mon 16 Sep 2002 - 16:04:40 EEST

<DIV>&gt; <br>
&gt; <B>----- =D6zg=FCn =DDleti -----</B><br>
&gt; <B>Kimden :</B> linux-baslangic-bounce@linux.org.tr<br>
&gt; <B>Kime :</B> linux@linux.org.tr, linux-baslangic@linux.org.tr, linux-ileri@linux.org.tr<br>
&gt; <B>Cc :</B> <br>
&gt; <B>G=F6nderme tarihi :</B> Sun, 15 Sep 2002 15:30:36 -0500<br>
&gt; <B>Konu :</B> [linux-baslangic] 60 GB HDD ve linux<br>
&gt; <br>
&gt; <br>
&gt; Uzerinde yepyeni gicir gicir bir 60 GB Western Digital Hard Disk olan eski bir <br>
&gt; Compaq makineye (Pentium 166 Mhz, 100kusur MB RAM) Redhat 7.3 kurmaya <br>
&gt; calisiyorum. Kurulumda hata verip cikiyor, hata hard diske format attiktan <br>
&gt; sonra ve RPM'leri kurmaya baslamadan once -sanirim base system'i kopyalamaya <br>
&gt; calisirken- olusuyor. Hata tutarli degil, hep ayni yerde hata vermiyor, her <br>
&gt; zaman da ayni hatayi vermiyor. Bazen bir hata verip -python'la ilgili sanirim- <br>
&gt; bir log gosteriyor, bazen hd'de yeterli yer yok diyor, bazen de installation <br>
&gt; aborted abnormally deyip cikiyor. <br>
&gt; Bir kere kurmayi da basardim, nasil olduysa ama o zaman da HD'le ilgili <br>
&gt; biseyler yapmaya calistigimda -XFree RPM'i install etmeye calistigimda- bi <br>
&gt; takim I/O hatalari verdi ve islemi gerceklestirmedi. <br>
&gt; Arkadaslar, boyle bir problemle karsilasan yada bu sorun hakkinda bir fikri <br>
&gt; olanlar yardimci olursa cok cok sevinirim. Sorun HD'den mi, linux'un bu HD <br>
&gt; icin destegi olmadigindan mi, yoksa HD'in benim makine icin cok buyuk <br>
&gt; olmasindan mi kaynaklaniyor oldugunu merak ediyorum. Makinemde sadece linux <br>
&gt; kurulu -olacakti, eger basarsaydim-. Bir windows kurulum CD'm olmadigi icin <br>
&gt; onunla deneyemiyorum... <br>
&gt; simdiden tesekkurler <br>
&gt; -- <br>
&gt; Turkay, Emre <br>
&gt; Vanderbilt University <br>
&gt; Email: <A href=3D"mailto:emre.turkay@Vanderbilt.Edu">emre.turkay@Vanderbilt.Edu</A> <br>
</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>San=FDr=FDm sorun harddiskinle mainboard=FDndan kaynaklan=FDyor e=F0er mainboard'=FDn yeni takt=FD=F0=FDn harddiskini tam olarak tan=FDn=FDyorsa ki y=FCzde 99 tan=FDmaz (tam olarak) anakart=FDn=FDn BIOS'unu update etmek zorunda kalabilirsin.Laf=FD =E7ok uzatt=FDm ama k=FDsaca harddiskinle anakart=FDn=FDn uyumsuzlu=F0u olabilir benim ba=FE=FDmada ayn=FD =FEey geldi.tavsiyem (suse 8.0'=FD kurman)</DIV>