[linux-baslangic] Windows-Linux

From: Mehmet Zahit Ates (realmehmet@yahoo.com)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 21:11:45 EEST

IYI GUNLER!

Sorunum:

Benim HD 30 gb.10-10-10 şeklinde 3 partitiondan oluşuo(du).C de Win Me,D'de 2000 pro ve XP vardı.Hepsi Fat32 idi(Ntfs ye çevirtmedim).Mandrake 8.2 yi C ye yükledim.Yüklerken windows a ne kadar yer arıyorsunuz falan diyordu, 6 küsür ayarlamıştım.

Linux kurulduktan sonra 2000 ve XP cuf oldu.Linux hoşuma gitti(hikayeyi bitiriyorum).Tam alışıyordum ki sistemin boot dosyasıyla mı oynadım ne,çöktü.Bugün ME kurdum.Tam Ghost la image alıp Linux kuracaktım ki şu C yi scan ve defrag edeyim dedim.Almadan önce çalışıodu tüm part. lar

SONUÇ:Şuan sadece C gözüküo(6 küsür gb olarak).D ile E yok oldu.

SORULAR

1-Linux lu partitionu bozuk görünüo(ki WinMe nin üstüne başka işletim sistemi kurulamıyor) Ben scan veya defrag ettiğimde bu kısmı bozuk olarak algılayıp bunları bi köşeye mi çektim?

2-2 veya daha fazla windows platformuyla beraber linux kurmam şu durumda mümkün mü?"0" dan partitionlarla mı oynamam gerekiyor?

3-D ve E kısımlarındaki dosyalarımı kurtarmam için öneriniz var mı?Yoksa bu bilgilerimi kayıp mı ettim?

4-Kardeşimin bilgisayarı eski.Anakartında pil yok(gerçekten yok!).CMOS her açılışta default olarak yükleniyor.Cdrom dan boot edilemiyor haliyle.A dan boot edip linux kurma şansım var mı?(Mandrake deki img dosyaları diskete sığmıyor veya ben beceremedim)

Çok uzun bi mail oldu.Kusura bakmayınız!

Tüm grup üyelerinin mübarek kandillerini kutlarım.Nice kandillere...!

Mehmet Zahit Ates
Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Müh. II