[linux-baslangic] Qmail ile ilgili sorular..

From: Emre Pars (epars@superonline.com)
Date: Sun 20 Oct 2002 - 05:55:18 EEST

Merhaba Ofise qmail kurdum gayet guzel calisiyor ama.1-2 sorum olacak.

1) qmail_smtpd nin sadece 192.168.16.0 networkunden gelen baglantilara
izin vermesini istiyorum..
Diger iplerden veya internetten gelecek isteklerde smtp calismasin.bu
sekilde bir ozellik yoksa relay'e nasil kapatirim.

2) qmail'e otomatik olarak baska bir accounttan mailleri aldirip local
mailbox'a nasil indirirm.
Fetchmailin yaptigi is gibi..fetchmail kullandim ama qmail mailboxlara
mailler gelmedi.

3) ofiste herkesin pop3 mail accountu var bu accountlardaki mailleri
almak icin internete cikiyorlar.bu durumda yan masaya giden mail icin
bile trafik olusuyor bunu engellemek icin qmail kurdum calisiyor. Fakat
sorun su sirketin baska ofisindeki insanlarin mailleride bu domainde ve
ben local mail serverdan bu kisilere mail yollayinca sorun oluyor.
Kisaca ayni domaindeki belli emailleri internete nasil yollarim?
Bu sorunuda diger ofistekilerin pop3 olarak buradan almasiyla
cozebilirim.ama internete cikista minimum port acik tutmak istiyorum.

Tesekkurler
Emre