[linux-baslangic] Re: Her acilista Mount Otomatikmen yapilsin..

From: Alper Oğu (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Thu 10 Oct 2002 - 19:31:32 EEST

Merhaba,

10.10.2002, 19:18, Eray YASYERLI wrote:
EY> Redhat 7.3 ile birlikte malesef winXP yi de kullaniyorum fakat linuxde
EY> calisirken windows da kullandigim dosyalari da gormek istiyorum. Bunun icin
EY> "mount -t vfat /dev/hda /win" komutunu kullaniyorum. Fakat bilgisayari her
EY> yeniden baslattigimde /win kasöründeki dosyalar gidiyor ve ben tekrar mount
EY> yapip windows dosyalarini bağliyorum. Bunu otomatik yapmasi için o komutu
EY> nereye yazmaliyim ki her açılışta buna gerek kalmasin..

Bu sekilde acilista calismasini istediginiz tum komutlari
/etc/rc.d/inet.d/rc.local'e yazabilirsiniz. Dizinler dagitima göre
degisebilir belki ama rc.local dosyasi cogu dagitimda ayni. Bu dosya
bir nevi linux'un autoexec.bat'idir. :)

Veya diger bir alternatif man fstab. Ama ozellikle yeniyseniz
rc.local'e mount komutunu yazmak daha kolay.

sevgiler

--
 Alper Oğuz    alperliste@showtv.com.tr