[linux-baslangic] Gelecek 1.1 çok yavaş

From: Zafer AKANSEL (membership@essoft.net)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 04:23:41 EEST

Merhaba,

    Gelecek Linux 1.1 kurulu bir makine var, diğer makineler windows 98 ve 95 den oluşuyor,
    İsteklerim şunlar, çözüm de eminim ki basittir.

    1- Linux üzerindeki bir klasörü sambada paylaştıracağım, win9X ler bu paylaşımı görmelerini istiyorum.
    2- Linux makine aynı zamanda internete bağlanacak, win9Xler bu makine üzerinden net'e çıkacaklar,

        Ufak bir sorun, samba conf dosyasında birkaç değişiklik ile win9X lerden bu paylaşımı görmeyi başardım, fakat ağ o kadar yavaş ki ağ komşularında paylaşımlı klasöre tıkladığımda bile sistem kitlenme derecesinde bekliyor, aynı şey linux-win yönüne doğru da aynı, windows 98 web server kurdum bir makineye, linux 'den netscape'i açıp 192.168.0.5 (bu win98 e ait ip) gibi bir adres yazdığımda browser o kadar bekliyor ki, 1 Kb bile tutmayan sadece deneme yazan bir html sayfasını bile 10 dakikada açıyor. Windows makineden linux 'e ping attığımda ise bazı ping paketleri time-out 'a uğruyor. Daha önce aynı makinede win9X yüklü idi ve şıkır şıkır çalışıyordu, yani ağda veya ethernetlerde fiziki bir problem yok.

    1. sorun çok önemli, diğeri için birşeyler söylemeseniz de olur, fakat ethernet ayarları ve samba örnek conf. dosyası gönderirseniz sevinirim. bir ara birisi burada, linux makinenin biryerindeki ismini localhost olarak değiştirince makinenin hızlandığından bahsetmişti, aynı özellikte olan bir püf ağ yavaşlamasına da sebep veriyor olabilir mi ?

                            Kolay gelsin...