[linux-baslangic] mail sorunu cozuldu-2

From: Ahmet Aksoy (ahmet.aksoy@ergroup.dnsalias.net)
Date: Sat 16 Nov 2002 - 17:17:47 EET

Merhaba,
Mail relaying sorunumu cozdugume iliskin onceki mailde duzeltme yapmam gerekiyor.
Son durum soyle: sistem uzerinde poprelay icin yaptigim tum degisiklikleri geri aldim. Mail gondermek istedigim domain'lerin listesini /etc/mail/relay-domains dosyasina ekledim. Sonra da sendmail'i /etc/rc.d/init.d/sendmail restart ile yeniden baslattim.
Su anda relay-domains listesine dahil tum adreslere mesaj gonderebiliyorum.
Yeni sorum su: Sadece relay-domains dosyasini kullanarak disaridan-disariya mesaj gonderebilmek normal bir durum mudur? Yoksa, Mandrake surumunde yapilmis bazi degisiklikler sozkonusu olabilir mi?
poprelay kullanarak yapmak istedigimiz mesajlarimizin gidecegi adresler uzerindeki kisitlamayi mi kaldirmayi hedefliyoruz?
Sendmail kullanimini pratik ve basit orneklerle aciklayan bir kaynak onerebilir misiniz?
Simdiden tesekkurler.
Ahmet