[linux-baslangic] Re: processler ve printer ciktilari

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Mon 11 Nov 2002 - 22:32:53 EET

> uzak bir makinadaki bash hesabıma login oluyorum ve bazı programları
scriptleri çalıştırıyorum. bazı processler uzun sürüyor o yüzden logout olup
ayrılmam gerekiyor bilgisayarin basindan. bu seferde logout oldugum icin
processlerim kill oluyor. Bunu bir çözümü varmı acaba.

Selam
Bunun için virtual screen kullanabilirsin. Konsolda
 screen yazıp sanal pencere açtıktan sonra istediğin işlemi başlat daha
sonra ctrl+a ve sora ctrl+d ye basarak pencereden ayrılabilirsin. Daha sonra
aynı pencereye dönmek için screen -x yazman yeterli olacaktır. Eğer birden
fazla screen açmışsan screen -r pid.no ile o screen e gidebilirsin. Screen i
kapatmak içinse sadece ctrl+d yeterli. Bu sayede birden fazla terminal
açmanda gerekmeyecektir. Aynı terminalde istediğin kadar sanal screen
oluşturabilirsin.
Kolay gelsin