[linux-baslangic] lilo - nt

From: Özcan (vural43@yahoo.com)
Date: Mon 11 Nov 2002 - 12:17:11 EET

www.linux-sevenler.de adresindeki lilo ve Win2000 XP

icin boot menusu islemlerini aynen yapıyorum .. ancak
windows un boot menusunden linux u sectigimde

lilo baslamıyor ..

siyah bir ekran cursor yanıp sonuyor ... oylece
kalıyor ..

acaba grub kullansam MBR ye yazabilirmi ?

disketle acmaktan bıktım ..

 rdev
/dev/hda5 /

hmms.. demekki hda5 benim root partitionum. Şimdi bunu
dd komutu ile bir dosya içine yazdırıyyorum:

dd if=/dev/hda5 bs=512 count=1 of=/boot/bootsector.lin

Daha sonra /etc/lilo.conf dosyasını açıyorum ve

boot=/dev/hda

yazan bölümü;

boot=/boot/bootsector.lin

şeklinde değiştiriyorum..Hafızaya alıp çıkıyorum ve
arkasından lilo komutunu veriyorum.

Buraya kadar olan bölüm Linux bölümüydü... Şimdi WinXP
yi çalıştırıyorum.. Bu arada WinXP olan partitionada ,
yani c:\ bölümüne oluşturduğum bootsector.lin
dosyasınıda kopyalamayı unutmuyorum.

Şimdi XP olan makinada boot.ini dosyasını açıp içine
şu satırları ekleyip hafızaya alıyorum:

C:\bootsector.lin=Linux

Bu kadar..:-)

U2 on LAUNCH - Exclusive greatest hits videos
http://launch.yahoo.com/u2