[linux-baslangic] redhat 8.0 ve problems

From: ramazan burcakbas (rburcakbas@hotmail.com)
Date: Mon 04 Nov 2002 - 11:44:35 EET

selam makinemde redhat 8.0 ve win98 yüklü sistemim

P4 1.7,256ddr ram,40 gb hdd,intel845 glad anakart, ekran kartı ve ses kartı
onboard.

şimdi sorularım şunlar:

1) ilk başta ekran kartını tanıtmak için bayağı uğraştım anakartın chipseti
olarak hep i810 olarak görüyor ve ekran 640x480 modunda açılıyor ve daha
sonra değiştirip kapatıp açtığımda sistem tekrar açılmıyordu fatal error
hatası veriyordu daha sonra arkdaşaın biri aynı şeyleri yapmış ve düzelmiş
şu an da masaüstümdeki simgeler durdukları yerde kayboldular Neden?

2) ses kartınıda aynı şekilde i810 olarak görüyor lib klasörünün
drivers-sound alt klasöründe ac97.o ve i810.o gibi bir dosyalar var bunlar
neler? yani windowsta olduğu gibi driver sürücümü diyelimki intel i810
değilde ac97 olarak tanıtmak istediğimde o drv nin olduğu klasördeki dosyayı
yüklemem yeterli oluyordu linuxta yeni bir sürücü ekleme işlemi nasıl
yapılır?

3) abiword'u açtığımda menülerde "should not appear" yazısı görüyorum bu ne
anlama geliyor?

4) windowsta birkaçgünönceki sistem dosyalarını DOSta iken scanreg komutu
ile geri yüklüyorduk. linuxta da böyle bir şey varmı?

5)cdrom bazen takılıyor ve cdrom üzerindeki eject tuşundan cdyi
çıkaramıyorum. biryerlerde birşey okumuştum cdrom'u mounta bağlamaktan
bahsediyordu bu olayı açıklayabilrimisiniz

umarım sizleri sıkmamışımdır yardımlarınız için teşekkürler. Saygılarımla...

Ramazan Burcakbas
Sakarya Üniversitesi

Get a speedy connection with MSN Broadband.  Join now!
http://resourcecenter.msn.com/access/plans/freeactivation.asp