[linux-baslangic] Re: geneben.....

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 29 Dec 2002 - 10:41:50 EET

FTH wrote:

> Herkese selam,=0D
> daha oncede bu konuda sizlere mail atmistim ama cevap alamadim. Bana yard=
> im
> edermisiniz.=0D
> Mandrake 9.0 i belki 3 defa bastan yukledim ama nafile, root ta iken bil=
> /mnt altinda Cdrom ( lg cdwriter), cdrom1 ( asus dvd) ve floop ye=20
> giremiyorum.=0D
> verdigi mesaj su;=0D
> "Unable to enter file:/mnt/cdrom You do not have access rights"=0D
> simdi diyeceksiniz ki haklarini 755 yap.=0D
> [...]

  Normal Mandrake 9 kurulumunda mount aygitlarin ayarlarinin yanlis
yapildigini gormedim. Ontanimli olarak supermount sistemi ayarlaniyor.

  Sizin ugrastiginiz "hak" kisimlarini dizin haklarindan degil
/etc/fstab altindan ayarlamaniz gerekiyor. Asagidaki ornekleri
deneyebilirsiniz

--- Supermount Ornegi -----

none /mnt/cdrom supermount
dev=/dev/scd0,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-9,codepage=857,umask=0 0 0

none /mnt/cdrom2 supermount
dev=/dev/hdd,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-9,codepage=857,umask=0 0 0

--- Manuel Mount Ornegi----

/dev/scd0 /mnt/cdrom auto
user,exec,unhide,ro,noauto,iocharset=iso8859-9,codepage=857 0 0

/dev/hdd /mnt/cdrom2 auto
user,exec,unhide,ro,noauto,iocharset=iso8859-9,codepage=857 0 0

NOT: (IDE) CD yaziciniz buyuk ihtimalle /dev/scd0 dir

  Saygilar,
  Onur Kucuk