[linux-baslangic] x-4.3.0 TR klavye

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Mon 02 Dec 2002 - 16:27:36 EET

Selam,

X-4.3.0 paketini CVS'den indirdim ve RH-8.0 üzerine kurdum.
Yaptığım kontrollerde I ve İ tuşlarının CapsLock ve Caps+Shift
tuşları ile hatalı çalıştığını gördüm. Birkaç denemeden sonra
bu sorunu giderdim.

Bu çözümü XFree86.org'a yama olarak gönderdim.
Bu yama sonrası ilgili ayarlar şöyle olacak:

Q klavye kullananlar için:

    Option "XkbRules" "xfree86"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "tr"
    Option "XkbOptions" "caps:shift"

F klavye kullananlar için:

    Option "XkbRules" "xfree86"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "tr"
    Option "XkbVariant" "tr_f"
    Option "XkbOptions" "caps:shift"

Bilgi: X'in bu sürümünde tr klavyenin de dahil olduğu xkb sembol
dosyalarında yapısal bir değişiklik yapıldı ve sembol gruplarındaki
karakter sayısı 2 iken 4 yapıldı (tam böyle değil ama sonuç bu).
Bu değişiklik sonucunda klavyenin üst sırasındaki tuşlar da
harf tuşları gibi davranmaya başladı. Yama bu tuşları eski davranışlarına
döndürmek için yapılmıştır. I, İ harfleri ile ilgili sorun ise
hepimizin bildiği sorun. Biz bu harfleri dünyanın kullandığından
farklı kullanıyoruz.

Esen kalın,
Nilgün