[linux-baslangic] =?iso-8859-1?Q?Re: FAT32_ve_ext2_Partisyonlar=F D...?=

From: snake white (snake@linuxmail.org)
Date: Fri 30 Aug 2002 - 14:18:54 EEST

----- Original Message -----
From: Özkan_SERT
Date: Thu, 29 Aug 2002 01:27:15 +0300
To: <linux-baslangic@linux.org.tr>
Subject: [linux-baslangic] FAT32_ve_ext2_Partisyonları...

> Harddiskin yarısında Win98, diger yarsında ise Redhat 7.3 kurulu durumda. Redhatta iken Windowsun kurulu oldugu partisyondaki dosyalara ulaşmak mümkün mü? mümkün ise nasıl, ne gibi ayarlamalar gerekiyor? konsolda "linuxconf" komutu bir işe yaramıyordu.
>
> Bir de "rpm" paketlerini nasıl sisteme kuracagım?

oncelikle kok dizin "/" altina windowsundaki dosyalari gorecegim bir klasor olusturmalisin. ben /win98 yapmistim senide oyle yaptin farzediyorum. eger birde windowsunda bir de D surucun var ise onun icinde ayri bir klasor olusturucaksin.daha sonra /etc/fstab dosyasini herhangi bir editorle mesela kedit ile acicaksin. dos un hangi hda da oldugunu bilmen gerek tabi. buyuk ihtimallede hda1 dir. fstab da bulunan satirlardan birini ctrl+c yapip en alt satira ctrl+v ile paste edip mesela kopayaladigin satirin ilk gurubunda /dev/hda3 yaziyorsa orayi /dev/hda1 yapmalisin. sonra satirin devaminda ikinci gurupda yani hangi klasor icinde dosyalari gorecegini gostermelisin /win98 yazicaksin ve ext3 yazan yeri mutlaka vfat yapmalisin ayrica. ama bunlari yaparkende dikkat etmen gereken seyde her / in bir ust satirdakiyle ayni hizada olmasina dikkat etmelisin. yani hic bir sekilde kayma olmasin hersey ustteki satirlarla ayni siradan baslasin. daha sonra bu dosyayi degisikliklerle birlikte kaydet. ve kde control panel den
partisyonlari mount et yada baska sekilde. grafiksel olarak yapman icin en uygun yol bu bence. ben kurcalaya kurcalaya ancak burayi bulmustum:) kde control panel de pastisyonlari gosteren yere girdiginde degistirmis oldugun fstab dosyasi gibi bir ekran goruceksin. bu ekranda mount edilmis hda larin son kisminda dik dorkgen seklinde yuzdelik olarak doluluk oranlari gorunur. gorunmeyenler mount edilmemis olanlardir. ve /win98 de mount edilmedigi icin sonunda o sekilde bir gorunum olmiyacaktir. /win98 in oldugu satiria sag tus yaparak mount dersen eger mount etmis olucaksin. daha sonrada makinenin her acip kapadiginda automount olucaktir. tabi fstab da kopyaladigin satirda automount yaziorsa. bu islemleri yaptiktan sonra kok dizindeki win98 klasorun artik senin windows un olucak:)

p.s. bu vesile ile bende bir sey sormak istiyorum. /etc/fstab dosyasindaki satirlarin en sonundaki 0 0 veya 0 1 veya 1 1 gibi rakamlarin anlami nedir? bu yukaridaki dos partisyonlari gorebilmek icin editlerken ben son rakamlari 0 0 yaptim. ama o rakamlarin fonksiyonu nedir bir fikrim yok yardimci olursaniz bu konuda sevinirim. tesekkurler simdiden. kolay gelsin.