[linux-baslangic] Re: SEs kartı ve XMMS

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 25 Aug 2002 - 13:06:14 EEST

Özkan SERT wrote:
> Sistemimde Redhat 7.3 kurulu. Anakartım Gigabyte GA-8IRX, ses kartı on board Creative Sound blaster PCI128
> Linuxta Ensoniq (creative) 5880 Audio PCI olarak görünüyor.
>
> Müzik cd lerini calabiliyorken, mp3, wav dosyalarını calamıyorum. Bir mp3 dosyası actıgımda şu uyarı geliyor: Please check that;
> 1- You have the correct output plugin selected
> 2- No other programs is blocking the soundcard
> 3- your soundcard is configured properly.

  Burda onemli olan, sesi kullanacaginiz arabirimi ortak secmek. Ornegin
KDE kullaniyorsaniz, arts isimli ses organize eden program ontanimli
olarak acik gelir. XMMS de output plugin olarak arts kullanabilirsiniz.
Ya da arts i devre disi birakip (KDE control panel , sound, sound daemon
dan) xmms output pluginini OSS secebilirsiniz. Eger GNOME/enlightenment
kullaniyorsaniz benzeri bir durumu esound ile yasayabilirsiniz. Tamamen
tercihinize kalmis.

> Bir de XMMS multimedia calıcısını kapatmak isterken yanlış tıklama ile tamamen öldürdüm. Sanırım "kill add"
> secenegini secmisim. Ne kadar tıklasamda XMMS i calıstıramadım. Bu şekilde bir programı "kill add" ile devre
> dışı bıraktıgımızda tekrar nasıl aktif hale getirilir?

  Bir terminal penceresi acip oradan calistirmayi deneyin, en azindan
hata mesaji vs. leri gorebilirsiniz.

  Bir ihtimal, siz xmms in sadece bir kismini oldurmus olabilirsiniz,
bazi bilesenler belki hafizada kalmistir, ki boyle bir durumda yeni xmms
acilmaz. "ps ax |grep -i xmms" komutu ile xmms yazan satirlar
aliyorsaniz "killall xmms" ile xmms i tamamen oldurebilirsiniz.

  Saygilar,
  Onur Kucuk