[linux-baslangic] Re: conexant modem

From: Bedri Ozgur Guler (bedriguler@hotmail.com)
Date: Tue 20 Aug 2002 - 16:07:20 EEST

Ayni sorunu yasadim ve cozdum. Conexant'in sitesinden indirdiginiz dosya
icindeki rpm'i kurdugunuzu soylediniz. Bu ilk asama idi. Ikincisi
modeminizin konfigurasyonu kismi. HSFConfig programini calistirin. Ancak
yazdiklarinizdan anladigim kadari ile zaten bu yapilmis ama konfigurasyonda
hata olmus. Tum problem cekirdeginizde. Yeni bir cekirdek derlemelisiniz ve
surumu 2.4.x olmali. Bu derleme sirasinda Multi Sync... gibi adini tam
hatirlayamadigim ama make xconfig dediginizde ilk menude alt siralarda yer
alan bu secenegi no seklinde seciniz ve cekirdegin gerisini kendi
ihtiyaclariniza gore derleyiniz (Bu arada daha once cekirdek derlememisseniz
yapacaginiz islem cok basit.
#cd /usr/src/linux
#less README
Bu readme dosyasinda neler yapmaniz gerektigini anlatmaktadir. Kisaca
sunlari yapin diyor
#make xconfig (veya eger X altinda sorununuz var ise make menuconfig veya
sadece make config de kullanabilirsiniz.)
#make dep
#make bzImage
#make modules
#make modules_install
#make install
#cp arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz_2.4.x (suse icin derlenmis
cekirdekler /boot altinda tutuluyor. sisteminizin derlenmis cekirdekleri
nerede tuttugunu ogreniniz ve oraya kopyalayiniz.)
#vi /etc/lilo.conf (burada lilo konfigurasyon dosyasina girip yeni
cekirdeginizin adresini, menude hangi adla bulunacagini ve hangi initrd
kullanacagini belirtiniz. daha detayli bilgi icin man lilo)
#lilo

cekirdeginiz derlenmis sisteminiz yeni derli cekirdek icin hazir hale gelmis
durumda oluyor. Bundan sonra yapmaniz gereken yeni cekirdeginiz ile
sisteminizi acmak ve HSFConfig programinin root olarak calistirmaktir.
Modeminiz taninacak ve /dev/ttyHSF0 seklinde kaydedilecektir. /dev/modem
dosyasi da otomatik olarak /dev/ttyHSF0 dosyasina soft link ile
baglanacaktir.

kinternet veya dilediginiz ppp programiyla internete erisebilirsiniz artik.
Kolay gelsin...

ONEMLI NOT: Sevkinizi kirmak acisindan degil yalnizca linux'a yeni
basladiginiz icin bir hatirlatma. Conexant sitesinden edinmis oldugunuz
paketin icindeki README dosyasinda bu aciklamalar var. README ler hemen her
zaman gerekli ve yeterli aciklama barindirirlar. Eger yetersiz geldigi
durumlar olucak olursa manual sayfalara basvurabilirsiniz eger yuklenmis
iseler. Olmadi bu liste sizin icin var. README okumadan sormayin gibi bir
anlam cikmasin ancak okumak faydalidir.

Saygilarimla
Bedri Ozgur Guler

Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com