[linux-baslangic] s?k?s,t?m :-)

From: bahtiyar (bahtiyar@mak.net)
Date: Fri 16 Aug 2002 - 17:34:57 EEST

*Linux'taki web taray?c?lar?nda Java'y? nas?l kullanabiliyoruz?*

a) SUN SDK'yi "Linux GNUZIP Tar shell script" halinde
http://java.sun.com/j2se/1.3/download.html adresinden indir.

b) I.ndirme tamamlan?nca gelen dosyaya chmod ile cal?s,t?r?lma izni
ver.(# chmod +x dosya_ismi)
Dosya çal?s,t?r?ld?g(?nda bulundug(u dizine yeni bir altdizin yaratarak
kendini buraya açacakt?r.

c) Bu da bitince, yeni altdizini /usr/sunjdk1.3.1_03/ gibi bir yere
tas,?. (# mv altdizin_ismi /usr/sunjdk1.3.1_03)

d) /usr/sunjdk1.3.1_03 dizinine /usr/java isminde bir sembolik link
olus,tur. (# ln -s /usr/sunjdk1.3.1_03 /usr/java)

e) Sistem genelince kullan?lan profile script'ini JAVAHOME diye bir
environment variable içerecek s,ekilde düzenle ve ayr?ca PATH'e de ekle.
S,öyle ki:

JAVAHOME=/usr/java
PATH=$PATH:$JAVAHOME/bin
export JAVAHOME PATH

Merhabalar.
Bi önceki mailimde java sorununu nas?l giderebileceg(im konusunda sizden
yard?m istemis,tim.Devrim Gündüz ün verdig(i bu talimat? uygulad?m fakat
k?rm?z? ile yazd?g(?m bölümü çözemedim.Örneg(in PATH nedir? k?rm?z?
yaz?l? olan yeri benim gibi daha 3.5 haftal?k linux kullan?c?s?n?n
anlayacag(? biçimde yard?m ederseniz sevinirim.Elimde bitane Linux
kitab? var onu okudum ama bu tak?l d?g(?m yer ile ilgili bir çözüm
bulamad?m.
Bu arada sizlerden bana bi Linux kitab? önermenizi istiyorum.S?f?rdan
bas,layanlar için örneg(in ben :-)