Re: [Edergi-cg] Pengunce Sorular...

From: bahadir meriç (bahadirmeric@gmail.com)
Date: Fri 06 May 2005 - 23:26:48 EEST

Beyler selam yazışmalarınızı takip ediyorum ama hem siteye giremiyorum
iş güçten hemde başımı kaşıyacak vaktim yok ..
Sorular gayet iyi
Hemen mesala ben sizler için sorularınızı cevaplıyayım
-" Linux ve özgür yazılımlarla tanışma hikayeniz nedir?"
Linux'le Lise 1 egiderken PCWORLD dergisi aracılığıyla tanıştım o
zamanki sayısında beleşe vermişti ve kurulumunuda anlatıyordu fakat
harddiski nasıl bölümleyeceğimiz kısmını tam anlatmadığından üstün
körü geçtiğinden ilk kurulumda tüm hardı uçurmuştum bu arada
kullandığım Linux Redhat 1,5 gibi birşeydi şimdi tam hatırlamıyorum
cdlerimi karıştırmam lazım ;-)
-"Kaç yıldır özgür yazılım dünyasındasınız?"
Hııım cevap vermesi zor çünkü ilk kinin kurulumu zor ve harddımı
uçurduğu o zamanlar da herkesde Windows kullandığı için tekrardan tabi
Windows'a dönüş oldu (tabi birde oyunlar etkili oldu) ama tanıştığım
zamandan beri bir yükledim üst versiyonları geldikçe öyle böyle lise1
in başından beri diye biliriz (yani 14-15 yaşından beri).
-" Linux ve özgür yazılımlar size ilk tanışmanızda ne ifade etmişti,
şimdi ne ifade ediyor?"
Hımm gelecek ve halada gelecek ifade etmeye deveam ediyor. En çok
sevdiğim şey programcı olarak kendi kodumu direk gömebilmek kabuğa ;-)
-" Özgür yazılımlar ve Linux'u tek bir cümle ile nasıl ifade edersiniz?"
Gelecek
-" Bizimle paylaşmak isteyebileceğiniz, bizzat yaşadığınız ya da tanık
olduğunuz özgür yazılım ya da Linux başarı hikayeniz var mı?"
Bizzat kendi yazdığım hesap makinem (asal sayıları dahi buluyor ;-) )
-" Hangi dağıtımı kullanıyorsunuz? Özel olarak tercih ettiğiniz bir
dağıtım var mı? Varsa nedenleri?"
Şu anda Fedora Core 3 kullanıyorum ama ağırlıklı olarak tercihim
Redhat versiyonlarından heee birde Ulusal Yazılım Projemiz olan
PARDUS tabiii ;-)
-" ** Microsoft bazen bir 'düşman' bazen de bir 'eğlence konusu' olarak
karşımıza çıkıyor. Microsoft sizin gözünüzde nasıl bir yere sahip?"
Ulaşılması çoook zor bir yerde olan bir sürü askeri olan ve herkesin
destek verdiği kral olarak görüyorum ama şu bir gerçek krallık
sallantıda
-" Türkiye'de özgür yazılım kullanımının yaygınlaşması sizce ne gibi
yararlar sağlar?"
Aslında çok basit programcıların artmasını ve kurulacak olan yeni
program pazarından yer kapmasını sağlar. Çünkü Türkiyedeki şirketler
olsun diğer ülkedeki şirketlerde artık kendilerine özel çözümler
istiyorlar hemde güvenlik ve ucuz olarsa direk olarak tercih
oluyorsunuz. Bu bağlamda tam destek verilmli, muhakkak sadece Ankarada
değil tüm ülke çapında Linux etkinlikleri yapılmalı, her sene ve
PARDUS tam anlamıyla devlet tarafından desteklenmeli.
-"Sizce Uludağ Projesi'nin Türkiye'de özgür yazılım kullanımının
gelişimi sürecine nasıl bir katkısı olabilir?"
Olucağı kanısındayım çünkü artık bazı şeylerin zamanı geldi ve
geçiyor, Türkiye yeni kurulan ve gelecekte dünyanın tüm herşeyinin
idare edileceği bu dünyadan yeri almalı alamazsa Türkiyenin ekonomik
askeri olarak gücünün değeri önemi zayıflayacak ve bir gün bitecek
çünkü adamlar kendilerine bir ortam yaratmış olacaklar ve sen eksik
olacaksın. Dediğim gibi kesinkez hem Devletimiz hemde diğer Türk Linux
dağıtıcıları bu projeyi desteklemeli ve Türkiyede bir kullanıcı Linux
kurmak istediğinde aklına PARDUS gelmeli. Türkiyede Linux PARDUS
olmalı.

Diyiyorum ve herkese slm

EduTime Bilgi Teknolojileri Akademisi
Eğitmen - Web Master