[Edergi-cg] Yazım kuralları

From: Bülent Bolat (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Thu 17 Feb 2005 - 13:43:06 EET

Az önce yanlışlıkla liste yerine Erhan'a attığım e-posta aşağıdadır.

Tashihe başladım. Bazı Türkçe kurallarını hatırlatma gereği duydum,
bunlar en sık yapılan yanlışlar. Ben de dahil, tüm yazar dostlar bunlara
dikkat edersek, tashih işleri bir nebze olsun rahatlayacaktır.

1- Noktalama işaretlerinden sonra bir adet boşluk bırakın. Böylelikle
yazılarınız daha rahat okunur hale gelecektir.
2- Çekim eki olan -de bitişik yazılır ("Bende ne cevherler var." gibi).
Dahi anlamına gelen -de eki ise ayrı yazılır ("Ben de tembelim." gibi).
3- Parantezle biten cümlelerde nokta, kapa parantez işaretinden sonra
konur.
4- Kısaltma ve özel isimlerden sonra gelen ekler boşluk ile değil, kesme
işareti ile ayrılır. Kesme işaretlerini unutmayın.
5- Yazılışından emin olmadığınız sözcükler için bir yazım kılavuzuna
bakın. TDK'nın http://tdk.org.tr/imla/default.asp adresindeki
kılavuzundan yararlanabilirsiniz.
6- Soru ekleri her zaman ayrı yazılır. Soru eklerini önceki sözcükle
bitiştirmeyin.

Kolay gelsin.