Re: [Edergi-cg] ilk izlenimler & oneriler

From: Hakan Uygun (hakan.uygun@linux.org.tr)
Date: Tue 06 Dec 2005 - 08:55:30 EET

Merhaba,

Pts 05 Ara 2005 19:12 tarihinde, Erhan Ekici şunları yazmıştı:
> [...]
> desteklemis:
>
> "Derginin bir teknik bilgisayar dergisi olmanin ötesinde bir penguen yasam
> stili dergisi olmasini saglamak"
>
> Derginin kendisine cizmekte oldugu yonu takdir ediyorum :)
>
> Yalniz gecen seferde belirtmek istedigim fakat atladigim bir nokta var:
>
> "yasam stili" yerine "yasam tarzi" denilmesi daha uygun olmaz mi?
> Guncel Turkce sozluge gore fark yok. Tarz, bicim, ve stil ayni ama
> Oncelikle "Yasam Bicimi" olmazsa "yasam tarzi" desek nasil olur?
>
> "Penguen yasam bicimi dergisi" daha guzel gibi..Ne dersiniz?

Peki, "Penguen yaşam biçimi dergisi" olarak değiştiriyoruz :)

> Derginin PDF halinde eger evince ile bakilirsa sorun yok. Ama Linux'daki
> Acrobat Reader ile bakildiginda ozellikle "Haberler" bolumundeki haberin
> altindaki linkler icice geciyor. Anlasilmiyor. Duzeltilmesi mumkun mu?

Hımm, acaba PDF 1.4 olamasından ya da gömülü fontlarla ilgili bir problemden
olabilir mi? Bir bakalım neymiş... Ben KPDF ile ve Windows altında Acrobat
Reader ile denemiştim. Başka PDF okuyucular ile sonuçları alablirsek iyi olur
aslında...

> Diger bir nokta 40. sayfadaki Drupal Reklami. Bu reklam illa ingilizce
> olmak zorunda mi? Gerci sakincasi yok(ilgi uyandirmiyor da degil hani:))
> ama garibime gitti simdi..

O reklam FSF için hazırlanmış drupal reklamı idi hiç değişiklik yapmadan
aldık. Bundan sonraki sayılar için LKD Sponsor-cg ile birlikte çalışarak
reklam almak niyetindeyiz... ( Henüz kendileri ile görüşmedik :) )

> 2. Sayfada yer alan icindekiler kisminda;
> "Ifade ozgurlugu"nde ki ozgurluk ya da "ozgur emek" te ki ozgurluk
> basligi bicimsiz sekilde bolunmus olarak duruyo..

OK.

> Yine 2. sayfada icindekler bolumunde
> dusunce/27 ile teknik/31 arasinda font buyuklugu farki var...

OK.

> Ayirca baslik(dusunce) ile sayfa numarasi(27) ayni renk yerine sayfa
> numarasi farkli bir renk yapilabilir mi?(mesela beyaz) O sayfada ayni
> renkden dolayi baslik ve sayfa no icice gorunuyo..

Bir bakalım.

> Son birsey Redaksiyon ve Duzeltmeler yapildi mi?

Scribus'a aktarılırken yapıldı ama kaçan şeyler olabilir...

> Simdilik bu kadar...
> Ufak tefek seyler ama soyleyeyim dedim...
>

> Bu harika calisma icin tekrar elinize saglik...
>

> iyi calismalar,
> Erhan Ekici

Biz teşekkür ederiz...

iyi çalışmalar,