Re: [Edergi-cg] Daha fazla bilgi

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Fri 03 Dec 2004 - 15:01:14 EET

Merhabalar...

Quoting Boke Yuzgen <yuzgen@yahoo.com>:

> - Oncelikle projeyle ilgili bulabildigim
> sayfalari yazayim:
> http://liste.linux.org.tr/pipermail/edergi-cg/2004-November/000003.html
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/Linux/edergi-cg/2004/Jul/
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/Linux/edergi-cg/2004/Jun/
>
> Bu bilgiler yetersiz. Daha iyi izah eder misiniz?

LKD bunyesinde baslatilan bu projenin amaci sureli bir yayin olusturmak, bilgi
paylasmak ve LKD ve Linux ile ilgili insanlari ve kamuoyunu bilgilendirmek.
Derginin iceriginde yeralacak materyallerile ilgili pazartesi ayrintili bir
eposta gruba yollayacagim.

> Derginin icerigini gormek (ozellikle bahsi gecen
> magazin bolumu) cok iyi olurdu. Vitrinde sadece
> paylasilabilecek bilgiler olmali. Magazin vb.
> bence gereksiz... Bence kendi kendinin veya
> es-dostun tanitimi ve reklami anlamsiz, bireyler
> boyle projelerde onemsizdir.

Kendi kendinin tanitimindan kastettiginizin ne oldugunu anlayamadim. Bu bolumde
Linux dunyasinda yer etmis insanlar hakkinda kisa bazi bilgiler vermeyi
dusunuyoruz. Bir dergi sadece teknik bilgiler ile de hazirlanabilir. Bu secim
sizin hedef kitle seciminize bagldir. Mustafa hocam'in ve Doruk'un da belirtigi
gibi bizim kitlemiz sadece linux bilen insanlar degil. Ayni zamanda "Linux
nedir? yenilir mi, icilir mi?" diyen insanlara da hitap etmek istiyoruz.

Magazin gereksiz? diye bakabilirsiniz. dogaldir. ama dergi de sadece teknik
yazilar yazmak, sistem yoneticilerine hitap etmek bizim tek hedefimiz degil.
Insanlari teknik yazilarin yaninda (ki gercekten genel teknik yazilarimiz var)
okuma zevkini artiracak, rahatlacak bir takim magazinsel yazilar ile de
beslememiz gerekir diye dusunuyorum. Sonucta derginin yelpazesinin genisligi de
kalitesi kadar onemli. Bireylerin boyle projelerde onemsiz oldugunu
dusunmuyorum. Ama herseyi de bireylere baglamiyorum. Sonucta bu isin felsefi
yonleri elbette cok onemli. felsefi yonle beraber bireylerde bu isin bir
parcasi.

> [...]
> "Yakin bir zamanda edergi web sitesi de acilmis olacak. Calismalar devam
> ediyor:) Bu arada listede bu calisma grubunda olmak isteyen arkadaslar varsa
> elimizde iste var:)"
> Bir web sitesi olacaksa, zaten elektronik ortamda
> bilgi paylasimi problemi yok demektir. Insanlar
> orada bir araya gelecektir. Forum vb. ile katilim
> da saglanacaktir. Yazilan makalelerden aylik bir
> seckinin bir editor tarafindan olusturulmasi ve
> PDF haline getirilmesi kolay bir is gibi
> gorunuyor. Ikisi biribiriyle baglantili olacak,
> degil mi? Yoksa yazilar bagimsiz mi yazilacak?

Doruk'unda belirtigi gibi amacimiz bir dergi cikarmak. Bir portal uzerinden
makale toplayip secip PDF yapmanin otesinde beraber bir uretim ortami icinde
LKD nin sureli bir yayini olabilecek bir calismaya imza atmak. Sitede sadece
derginin PDF hali ve yazilarin HTML versiyonu yeralacak. O site bir portaldan
ziyade bir calisma grubunun ve bu grubun hazirladigi derginin sitesi olacak.

> http://liste.linux.org.tr/pipermail/edergi-cg/2004-November/000003.html
> "Sizlerdende kose oneri varsa lutfen cekinmeden paylasin. Arzu ederseniz
> koseyi size tahsis edebiliriz. (biraz proseduru olacak ama:))"
> Bu prosedurler nelerdir? Simdiye kadar kimler ne
> prosedurlere tabi tutuldu?

Diyelim bir arkadasimiz ben "Python Programlama" kosesi acmak istiyorum dedi.
oncelikle bu arkadasimizin bu konuda yetkin olmasini bekliyoruz. Elbette bunu
diploma sorarak yapacak degiliz. Sonucta karsilikli guven de bu isin bir
parcasi. Ama bu konuda varsa daha once yaptigi calismalar hakkinda bilgi almak
isteriz. Kosen,in surekliligi olmali, bu konuda guven vermeli. ilk 2-3 yazi
hazir olmali gibi.

Bu prosedurlere simdiye kadar kimse tabi tutulmadi. Kose anlaminda sadece su an
ben bir Linux 101 kosesi hazirliyorum. Bunun surekliligini saglamaya
calisiyorum.

lutfen bu yazilanlar goze cok gelmesin devamliligin onemli oldugunu dusunuyoruz.
Saman alevi gibi bir calisma arzu etmedigimiz bir durum.

> - Derginin Firefox'u ve es-dostu tanitmaktan
> farkli olarak ne albenisi olacak? Linux
> kullanicisina Firefox, Mozilla vb. tanitmak,
> mazur gorun ama bence abesle istigal etmektir.

Linux kullanicisina firefox tanitmak amacimiz degil. bunu yukarida ozetlemeye
calistim. Cunku tek hedef kitlemiz Linux kullanicilari degil. Az cok Bilgisayar
kullanan bir insani da Linux ile tanistirmak istiyoruz. linux yayginlasmasi
sadece Linux bilenler ile saglanamaz. Son kullaniciyi yok sayarsak bir kolumuz
daima eksik olur. Haa biz en basta "kardesim biz Sistem Yoneticilerine hitap
edecek bir dergi calismasi icindeyiz" deseydik o baska olurdu. O zaman Firefox
u degilde "Linux Nasil aciliyor? Detayli bakis:" baslikli bir makale hazirlar
icinede bootsect.S 446 byte sinirlarindan head.s dosyalarindan, IDT, GDT
kavramlarindan soz ederdik. Ama dedigim gibi hedef kitlemiz daha genis bir
kesim. Umarim aciklayabilmisimdir.

> "Gercekten" ne fayda getirecek? Konusunda uzman
> yazarlarin "ders" niteliginde yazilari (orn. "PHP
> uzmani Erhan Ekici'den x seviye kullanicilara x
> ay surecek dersler") yararli ve cazip olabilir

Evet neden olmasin. dedigim gibi Linux 101 ile bunu yapmayi arzuluyoruz. Umarim
konusunda uzman baska arkadaslarimiz da benzer kose calismasi icin oneride
teklifte bulunur.

> - Uzun lafin kisasi; destek vermek icin projeyi
> daha iyi anla(t)mak, karar organi "iskelet"
> kadroyla tanismak vs. gerekiyor.
Kadro dedigimiz ben sen, biz onlar. kisaca hepimiz. ortak bir uretim
platformunda bilgisini emegini paylasmakisteyen herkes. Haa eger calisma grubu
yurutme uyelerini kastediyorsan ozetleyeyim:

LKD Edergi calisma grubu YK:
Erhan Ekici - Devrim Gunduz - Boran Puhaloglu

> - Sanirim benim mail adresimi Linux'la ilgili
> cikarmayi deneyip, basarisiz oldugumuz projenin
> mail grubundan aldiniz. O dergi "e" degil,
> basili olmayi amaclamisti, maalesef olmadi.
> Ilgisizlikten ve ozellikle bizim "iskelet"
> kadronun o donem sirayla calistigimiz firmadan
> ayrilmasiyla dagildi.

Eposta adresinizi bahsi gecen calisma dan aldim. keske calismaniz sonuca
ulasabilseydi. su an cok ilerde olurduk eminim.

> Su anda Linux kullanmiyorum, cunku kullanmak
> zorunda oldugum yazilimlar calismiyor, hicbir
> zaman da calisacak gibi gorunmuyor. Acik kaynak
> felsefesini destekledigim icin bu projeyi de
> destekleyebilirim. Bu destek (yeterli is gucu
> yoksa ve tam zamanli isimden vakit buldugum
> kadariyla sinirli); isim calismasi, logo,
> derginin ve web sitesinin tasarimini icerebilir.

Grafik anlaminda gercekten destege ihtiyacimiz var. Logomuz hala yok.
Bu alanda saglayacaginiz en kucuk bir yardimin bile bizim icin anlami buyuk.

> Ancak once iyice anla(s)mak gerekiyor.

Baska sorunuz varsa anla(t)maya devam edebilirim.

Sizi de aramizda gormek dilegiyle (Dugun davetiyesi gibi oldu ama:))