Re: [Dernek] Stand-cg icin gonullu arayislari

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Thu 02 Nov 2006 - 16:34:26 GMT

 Merhabalar,

On Thu, 2 Nov 2006, Umit Bozkir wrote:

> Selamlar liste sakinleri, gecmiste LKD standinda durmus pek cok
> gonullunun hala bu listeye uye oldugunu tahmin ederek duyurayim dedim.
> Gelecek hafta, 7-10 Kasim tarihleri arasinda Ankara'da olacak olan TBD
> etkinliginde LKD standinda gonullu olacak penguenlere ihtiyacimiz var.
> Vakti olan arkadaslar gonullu olmak isterlerse direk bana ya da stand-cg [1]
> listesine yazabilirler.

 Arkadaslar, yazmayi unutmusum gercekten. Gelemeyecek, hatta gelmeyecek
olsaniz bile yazar misiniz? Cebit icin yapilan cagrilar gibi hic kimsenin
cevap vermedigi bir baska duyuru olmasin.

/* Turkiye'de Ozgur-Acik Kaynak Kod Yazilimlar nasil yayginlasir gibi bir
 * kayginiz yoksa okumayabilirsiniz */

 Turkiye Ozgur-Acik Kaynak camialari uzerinde bir olu topragidir gidiyor.
Google'in envai cesit ulke icin uydurdugu arayuzlerde (.com.tr, .co.uk,
.de) size Ozgur-Acik Kaynak Kod'u (OAKK) hatirlatan kelimeleri aratin ve
cikan sonuclara bir bakin. Hatta msn.com'da donen sonuclara bakin.
Bundan bir kac yil onceki sonuclari animsamaya calisin. Farkinda degiliz
ama cok buyuk bir donusum-degisim surecindeyiz. Bu gunleri gormek icin
gecmiste pek cok insan diyar diyar gezip seminerler verdi. O seminerlerden
yetisenler seminer verir duruma geldiler, cok cesitli projelere gelistirici, katkici oldular.

 Daha ilk duyuruldugu gunden itibaren bizlerde cok buyuk heyecan yaratan
Uludag Projesi (Yine bu listeler sayesinde ilk haberdar olanlar bizler
olduk) meyvelerini vermeye basladi (Bknz:Pardus). Yetmedi, beklenildigi
gibi, ufak ufak kamu kuruluslarinda denenmeye baslandi. Ancak tepkisizlik
bu kadar olur, camiada "tik" yok. Tasladigimiz firmalar, kuruluslar boyle
bir basariya imza atmis olsalardi yeri gogu inletirlerdi. Bire bin katarak
anlatirlardi. Ben boyle olmasini beklemiyorum ama en azindan bir heyecan
olur, calismalara daha fazla kisi katilir diye umarken cok basit islere
bile yeterli katki yapilamadigini goruyorum.

 Ayni sekilde aylardir LinuxNet dergisi bir sayi cikarmis degil.
Akibetinin ne oldugu da mechul. Buyuk ihtimalle satis gelirlerinin
dusuklugu buna sebep oldu. Zaten kac senedir "aylik cikan" bir dergi
olamadi. Yine ayni tepkisizlik.

 Senlik, Bilgi Universitesi etkinliklerinde son senelerde ziyaretci
sayisi oldukca azdi. Her hangi bir kahvede oturup soylesi yapabilecegimiz
kalabaliktaydik (Ben son senlige gitmedim, Bilgi etkinliginin son
saatlerine gittim denilebilir). Listeler uzerinde biraz tartisir gibi
olduk ama belli basli noktalarda tartisma dugumlendi.

 Peki nereye gelmeye calisiyorum. Beni uzen umursamazlik. Aslinda
kahrediyor da diyebilirim. Bitmek tukenmek bilmeyen bir yazma istegiyle
konusmalara katilanlar azicik olsun caba sarfetmiyorlar. Belki yaptiklari
isler buna musade etmiyordur. Belki gercekten zamanlari yoktur. Ya da
nerden baslayacaklarini bilmiyorlardir. Ama insan biraz olsun mahcubiyet bekliyor.
Kabul ediyorum bu islerden bir geri donus saglamaniz zor. Kimse gelip gonullu oldugunuz
icin cebinizi doldurmaz. Harcadiginiz zamani size geri vermez ama yapilan
ise en azindan umursayarak katkida bulunabilirsiniz.