Re: [Dernek] Ödül Reddi

From: yusuf kaynar (yusuf@gazi.edu.tr)
Date: Tue 16 May 2006 - 09:04:24 GMT

Belgeler.org'a ne başlık altında olursa olsun ödül verilmesini ben takdirle
ve saygıyla karşılıyorum.
N.B.Bugüner'in belgeler.org için yıllardır çaba gösterdiğini takip
edebildiğim kadarıyla listelerden biliyorum.
Ödül kategorisi ile ilgili reddi ödül yapmasına da saygı duymak lazım. Hangi
duygular ve gerekçelerle yapılırsa yapılsın emeğe ve ifade ettiği
fikirlerine saygı duymak zorundayız.
Vay nasıl kabul etmezsin deme hakkımız yok.
N.B.Bugüner Kendi adına bir haksızlık olduğunu düşünüyor. Bunu düşünmesini
ve ifade etmesini engellemeye çalışmak hiç doğru değil.
belgeler.org 'un buyuk fedakarlıklarla bugunlere geldiğini gözardı
etmemeliyiz. Belgeler.org'a bir kelime katkıda bulunan kişi de
sahiplenebilir, N.B.Buguner de sahiplenebilir ve bu Onun en tabii hakkıdır.
Ben tüm Linux (ve açık kod) camiasını açıklık ve şeffaflıkla düşüncelerini
(duygularını) ifade edebilme özgürlüğü itibariyle de çok seviyorum. Ama bu
özgürlüğümüzü kullanırken emeğe de saygı duymak durumundayız. belgeler.org a
kimin ne kadar katkı yaptıgını kesin hatlarıyla belirleme olanağımız yok.
Bugüner'in belgeler.org ile tanınmış olması da bir gerçek.Bu nedenle bu ödül
konusunda çıkışını hiç yorum yapmadan çok saygıyla karşılıyorum. Bende oy
vermiştim kendi oyumada saygılıyım. Herhangi bir kategoride aday
gösterilseydi ne alaka der gene de oyumu kullanırken belgeler.org'u
görmezden gelmezdim. Zaten 70 küsur kişide öyle düşünmüş olmalı ki alakalı
alakasız düşünmeden belgeler.org a hakkını dolambaçlı yoldan olsa da vermiş.
Ödül ve reddi ödül bu yönü itibarıyla gayet normal iki davranış bence.
Gelecek sene gene belgeler.org a bu sefer daha uygun bir kategoride oy
vereceÄŸim.
Herkese selamlar ve kolaylıklar dilerim.
Yusuf Kaynar