[Dernek] Meb'de web sunucu ve groupware talebi

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 18 Apr 2006 - 04:48:08 GMT

Merhabalar,

MEB'de Linux kullanıcı eğitimi verdiğim arkadaşlardan biri, kendi iç
işlerini takip etmek, daire başkanlığı hangi şubeye hangi işi vermiş,
o şubeden kim o işi ne zaman yapmış, bitmiş, vsnin kaydını tutmak
istiyor. Ben dedim ki "o işi yapan programlara groupware deniyor, bir
çok özgür yazılım var konuyla ilgili, bir web sunucusuna kurup
kullanabilirsiniz." Bir-iki adres gösterdim, dotproject gibi,
hoşlarına gitti. Arada uzaktan eğitim yazılımı olarak Moodle da
tavsiye ettim.

Şimdi bizden Linux web sunucu (LAMP) + Dotproject + Moodle kurmak için
yardım istiyorlar. Ben daha önce çeşitli sunucular kurmak için
taklalar atmış bir insan değilim, sistem yönetimi deneyimim yok,
kendim kurarsam Fedora core 4 kurulum DVD'sini alacağım elime, ileri
ileri deyip, paketler arasından Web sunucu falan da seçip, kuracağım.
O şekilde hallolursa iyi ama bir yerde bir abuk hata verse
anlamadığım, takılıp kalabilirim.

O yüzden biraz daha deneyimli birilerinin vakti varsa bu kurulum için
ayırabileceği, hayra geçer. MEB-Eğitek'in çok fazla haberi yok neler
yapabileceklerinden, bir güzel örnek olur.

Bu hafta dersler bitsin, haftaya düşünüyorum bu konuyla ilgilenmeyi.

Yardım edebilecekler benimle temasa geçsin.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.