[dernek] Re: GPL lisans =?iso-8859-1?b?JT91dGYtOD9xP+dldmlyaXNpPw==?

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Thu 30 Sep 2004 - 12:26:19 EEST

Merhabalar...

"Linux Kullanicilari Dernegi, tum renkleriyle acik kaynak kodu felsefesini
kucaklamakta ve bu felsefeye uyan tum urun, teknoloji, olusum ve platformlari
kapsamayi, en azindan sicak iliskiyi hedeflemektedir. LKD, agirlikli olarak
Linux etrafinda orgutlensede, tum kardes isletim sistemleri, ve genis bir
yelpazede acik kaynak kodu lisanslarini desteklemektedir."

www.lkd.org.tr sitesinde yukaridaki sinirli aciklama disinda acik kaynak ile
ilgili bilgiye rastlamadim. Gercektende ne GPL hakkinda bir bilgi mevcut ne de
GNU, FSF gibi bilgiler mevcut.

Siteye, Murat Koc'un onerdigi gibi Deniz Akkus Kanca'nin GPL Lisansi cevirisi
koymaliyiz. Ayrica GNU, FSF, Linux kavramlarindan da aciklayici bir sekilde
bahsetmemizin iyi olacagi dusundesindeyim.

Daha once bir yerlerde www.linux.org daki gibi "Linux Nedir?" gibi bir
yazi koyulabilecegi konusulmustu. Bu konuda bir seyler yapildi mi emin degilim.

iyi calismalar,
Erhan Ekici,