[dernek] Re: E-posta Listeleri |;(

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 16:45:30 EEST

Merhaba,

On Thu, 2 Sep 2004, =?iso-8859-9?Q?Dinçer_Akay?= wrote:

> E-posta listesi yerine forum açılsa daha iyi olmaz mı?

Bence olmaz. :)

> Niye mi?

Bakalım:

> 1. Foruma kayıt olurken kullanıcı hakkında daha çok ve
> kullanışlı bilgi
> edinilebilir. Şu anki listeci programı kullanışsız. Listeye
> kayıtli onlanlarin adi ve maili disinda ne biliyoruz?

Foruma kayit olurken ikametgah istenmedigine ve bilgilerini yanimizda
doldurmadiklarina gore, forumlara da çok/hiç güvenemeyiz.

> 2. Mesajlar daha organize olur. Mesela abc konu başlıklı mesaj
> atınca, cevabı re:abc oluyor mesajları konulara göre gruplayamıyorum.
> Forumda mesajlar otomatik olarak konu başlığı altında olduğundan
> daha kullanisli

? Modern tüm e-posta yazılımları (benim pine'im bile :)) ) "thread"
görünümünü destekliyor. Dolayısıyla bu önerme bence geçersiz kalıyor.

> 3. Mesajlar icinde arama yapilabiliyor. Aramasi daha iyi. Bence bu cok
> onemli. Ayni tip sorunlari cevaplayip durmak yorucu bir sey.Onun yerine
> lütfen http://forum.linux.org.tr/?id=36467 'ye bakin deyip hem
> kendinizi
> yormaz, hem de sorun daha hizli cozulmus olur. Pek cok sorunda arama
> motoru sayesinde bilgili arkadaslari ugrastirmadan cozulecek. Boylece
> gelen mesajlar zaten bildiginiz seyleri soran icerik yerine, sizi de
> gelistirecek konulara dogru ilerler. Forumdaki arama listecinin arama
> sayfasindan cok daha iyi

Google sağolsun :)

Kaldı ki aynı tip soruları zaten bir süre sonra yanıtlamaktan usanıyor
liste üyeleri :)

Ha tabii bir de modern e-posta programlarının çoğunda arama özelliği var,
sakladığım tüm e-postalar üzerinde aramayı zaten yapabiliyorum.

> 4. Mail boxa ilgilenmediginiz konularida indirmek ve onlari elemekle
> ugrasiyoruz.

linux-programlama listesini alalım. Bu listeye üye olan bir kişinin (kendi
isteğiyle üye oluyor zaten) neyi eleyeceğini düşünüyorsunuz?

> 5. Forumda sadece konu basliklarini goruyoruz, ilgilendigimiz mesajlara
> daha kolay ulasiyorum.

Forumu takip etmek bence daha zor, mesajların sayısı arttıkça takip edenin
sayısı azalır.

> 6. Foruma uye olanlar arasinda ozel mesajlasma yapabiliriz

devrim@gunduz.org e-posta adresim, eğer bunaltılmazsam özel olarak zaten
haberleşiyoruz isteyenlerle :)

> 7. Mesajı atan kisi hakkinda daha ayrintili bilgi alabiliriz.

1. maddede yazmıştım, kimlik alamayacağımıza göre bu biraz geçersiz bir
önerme oluyor.

> 8. Bir konuda istenmeyen ya da amaca uygun olmayan mesajlasmalar olursa
> bunu durdurabilirsiniz.

Bkz: Dünden beri bu listede konuşulanlar. E-posta listelerinde ya da
forumda uygun olmayan konuşmaları durdurmak aynı ölçüde zor/kolay.

> 9. istediginiz kadar kategori acabilirsiniz.

İstedigimiz kadar listemiz var zaten :) Dernek üyeleri bu konudaki
düşüncelerini daha yeni belirttiler, yapılan oylamalarla. Üstelik çok
bölünmenin getirecebileceği zararları da düşünmek gerekli.

> 10.Mesajlari daha sonra bir araya toplayip Sik sorulan sorular sayfasi
> yapmak daha kolay olur.

http://sss.linux.org.tr, e-posta listelerinden oluştu zaten. Forumun buna
bir artısı olacağı fikrinize katılmıyorum.

> 11. Turkce karakter sorunu olmaz

Bizim yaşadığımız sorun tamamen geçici diyebilirim sanırım. 1-2 haftaya
kadar hallolacağını sanıyorum.

> 12. programlamada php,html,sql,js gibi kodlari renkli daha guzel
> gosterebiliriz.

E-posta - forum geçişi için

> 13. Forumda Kimin ne yazdığı ne cevap verdigi daha iyi anlasilir.
> Simdikinde mesajlar cevaplana cevaplana iyice uzuyor.

Ne yazik ki sizin bu dediginiz e-posta atma kulturunun gelismesi ile
olacak birsey... Bunu zaman icinde ogrenecegiz, alinti yapmasini
ogrenecegiz.

> 14. Yeni Linuxcular Linuxu daha hizli ogrenecek, daha cok sevecek.

:-) Forum ile mi? Linux'u yaymanin yolunun forumdan gectigini
soyluyorsunuz yani ;)

Bir de... Forumlara "takılanlar" daha bir irc havasında oluyorlar sanki.
Oysa e-posta listelerini takip edenler, en azindan e-posta yazma kulturune
sahip (genelde...) insanlar. Bu acidan da listeler daha sevimli.

Ecartis seminerimin başlarında, e-postaların özgür yazılımların
gelişmesinde nasıl yardımcı olduğunu anlatmıştım yanlış anımsamıyorsam.
Ben de benzer nedenlerle e-posta listelerini tercih ediyorum. Çevredeki
forumları görüyorum -- seviye ve içerik konusunda pek tatmin etmiyorlar
beni.

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                         http://www.tdmsoft.com
                         http://www.gunduz.org