[dernek] E-posta listelerinin yeniden yapilandirilmasi hakkinda

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 01:31:26 EEST

Merhaba,

On Thu, 2 Sep 2004, Baris Metin wrote:

> ha
> [... kesildi ...]
>
> Asıl sorun da burada zaten. Kime göre kaba/yanlış veya değil? Bunun
> cevabını bir kişinin vermesi çok kolay olmayacaktır.

Bu yüzden listede tartışmaya açtık ya ;)

Gelelim Özer Tayiz'in sorusuna:

linux.org.tr'in yaptığı şekilde liste hizmeti sunan yurtdışındaki
örneklere bakarsak, aslında "genelde" net kurallar görüyoruz.

Bugün PostgreSQL listelerine bir soru geldi, soruyu soran kişi yazdığı
satırı psql'e paste etse yanıtını alacak. Amma velakin "nasılsa listede
ameleler var, onlar yaparlar benim için" diye düşünmüş olmalı ki iletiyi
listeye gönderdi.

Şimdi bu kişiyi uyarmak gerekli. Çünkü herhangi bir araştırma yapmamış.

Buraya kadar hemfikiriz sanırım.

Ben diyorum ki, bu işi liste yöneticisi yapsın. Son zamanlarda, artan bir
şekilde, görüyoruz ki her liste üyesi diğerleri uyarıyor. Bunu
engellememiz gerekli; çünkü liste önünde yapılan tartışmaları binlerce
kişi okumak durumunda kalıyor. Bu da "suçlanan" kişinin savunma
pozisyonuna geçmesine ve polemiğin artmasına neden oluyor. (Bu saate bu
tümceyi nasıl kurdum :)) )

> [...]
>
> Bu yüzden ilk başlarda uygulamada esneklik sağlayarak liste üyeleri
> ne nedeni, niçini" anlatabiliriz. Bunun için kendimize bir süre belirle
> riz (1 ay?). Bu süre içerisinde yaptırımları mümkün olduğunca
> kullanmamaya özen gösteririz, daha çok bilgilendiririz. "Bu liste
> kurallarının X. maddesine aykırı. Şu nedenden aykırı. Yaptırımı budur.
> Yaptırımı bu şekilde uygulamamızın nedeni budur... vs..." uyarıları ilk
> başlarda kuralların uygulacılarına biraz daha yük getirecektir. Fakat bu
> sayede hep birlikte kurallarımızı da öğrenebiliriz, hatta sevebiliriz

Yazdıklarının altına imza atabilir miyim? :)

Zaten "asmasak da beslesek mi?" gibi bir anlayışı benimsememek gerekli.
Geçiş süreci konusundaki önerin harika. 1 ay uygun (yeterli) bir süre.

Peki geçiş sürecinden sonraki yaptırımlar? Bu konuda hemfikir miyiz?

Düzeni bir kere sağladıktan sonra gerisi kolay diye düşünüyorum; zaten
listeler genelde sorunsuz durumda...

Saygılar,

- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                         http://www.tdmsoft.com
                         http://www.gunduz.org