[Dernek] [Fwd: RE: Bilgisayar Kullanıcılarını Bilinçlendirme Platformu Reklamları]

From: Cem Kamil Kulekci (editor@penguen.web.tr)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 19:31:57 EET

Aşağıda reklam özdenetim kurumunun bilgisayar kullanıcılarını
bilinçlendirme platformu reklamları ile ilgili yorumu bulunmaktadır.
Yorum size ait

Sayın Cem Kamil Külekçi,

Kurulumuza BKB Platformu reklam filmi ile ilgili olarak yapıtığınız
başvurular değerlendirilmiş ve aşağıda sonuca varılmıştır;

"Reklam filminde nitelikleri açısından yeterli olmayan bilgisayarlara
atıfta bulunulmaktadır. Esasen Türkiye’de üretilen veya ithal edilen her
türlü cihazın satış sonrası teknik servis sağlaması ve belli bir süre
garanti vermesi yasalar gereğidir. Reklamda, işaret edilen bilgisayarlar
bu teknik destek ve garanti veremeyen üretimlerdir. Bu tür
bilgisayarların da işlevleri ve kullanıcıya sağladığı yararlar açısından
yeterli olmadığı açıktır. O nedenle de, bu yetersizlikleri sıralayan
reklam filminde bir yanıltıcılık görülmemiştir."

Reklam filmlerinin bu halleri ile yayınlanmasında bir sakınca
bulunmadığını bilginize sunar, Reklam Özdenetim Kurulu'na göstermiş
olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Çetin Ziylan
Reklam Özdenetim Kurulu adına