[dernek] genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Wed 26 May 2004 - 14:38:02 EEST

Merhaba,
Gecikerek devam ediyorum; doktora yeterlilik sinavlari pek cok vaktimi
aldi, istedigim tempo ile ilerleyemedim. Bu mesajimda dernegin
onumuzdeki donem yapmasini ongordugum (ve sanirim hepimizin mutabik
kalacagi) onemli bir calismadan soz edecegim; sizler de desteklerseniz
bu islerin koordinasyonu icin isin altina girmeye de tesebbus edecegim:

FIRMALAR ENVANTERI

Linux ve ozgur yazilimlar ile ilgili olarak (i) profesyonel hizmetler
(kurulum, destek, danismanlik vb.) saglayan, (ii) egitim hizmetleri
yuruten ve (iii) Linux vb. ozgur yazilimlar uzerinde katma degerli urun
gelistiren firmalarin bir envanterini en kisa surede uretmemiz ve guncel
tutmamiz gerekiyor.

Envanter sayesinde "Linux'a gecmeyin cunku destek alamazsiniz", "Peki
Linux'a gecerseniz egitimi nasil halledeceksiniz?" vb. sorularin onunu
kesmek de mumkun olacak. Ornegin Sivas'taki bir firma Linux'a gecmeye
niyetlendiginde envanterimizden Sivas ve civari illerdeki firmalari
bulup onlar ile diledigi gibi gorusebilecek. Envanter bu acidan Linux'un
is ortaminda kullanimini gelistirecek bir mekanizma olacaktir.

Yine envanter sayesinde LKD'nin etkinlikleri icin sponsor bulmak da
kolaylasabilir. Ornegin gezici seminerler icin Sivas'a gidileceginde
Sivas ve civari illerdeki envantere kayitli tum firmalara bir sponsorluk
oneri mektubu dogrudan gonderilebilir. Envanter bu acidan LKD'yi
destekleyici bir mekanizma da olacaktir.

Envanter genel anlamda da LKD'nin firmalara es-uzakligini gostermesi ve
firmalara yakinlasmayi saglamasi acilarindan ozellikle stratejiktir.

Envanterin olusturulmasi ve guncel tutulmasina iliskin bir calisma grubu
kurmak ve bu grubu koordine etmek icin isin altina girmeye talibim. Bu
genel cercevede bulusabiliyorsak ve Yonetim Kurulu'muz yetkilendirirse
kucuk bir cekirdek grup ile bu calismaya baslamayi ongoruyorum.

"Envanter calismasinda yapilmasi ve yapilmamasi gerekenler" diye
nitelendirebilecegim bir kisa listem de var; lutfen bunu da degerlendiriniz:

a. Envantere kayit kontrollu olmali. Web formu araciligi ile basvuru
alalim ama sirket ticari tescili vb. de isteyelim. Aksi halde envanterin
icin uygunsuz bilgiler ile dolabilir; envanterin kullanisliligi duser.
Dogal olarak bu onerim "bagimsiz danisman" statusundekilere caiz
vermeyecek bir yaklasimdir ama bu asamada onceligin firmalarin
envanterinde oldugunu dusunuyorum. Bir vadede (kisa ya da uzun;
ongoremiyorum) bagimsiz calisanlar icin de bir envanter olusturabiliriz.
Envanterden telefon numarasi cevirenler numaranin ucunda birisini
bulabilmeli, cevapsiz telefon orani yukseldikce envanterin kiymeti de
azalacaktir.

b. Envantere kayit ucretsiz olmali. Firmalar, envanterimizin LKD
tarafindan uretilen bir ticari meta oldugunu dusunmemeli. Envantere
kayit icin sembolik de olsa bir ucret almayalim; bu firmalar nezdinde
goruntumuzu de guclendirir.

c. Envanteri periyodik olarak (her ceyrekte, yillik vb.) basili hale
getirmeliyiz. Envanterin belirli araliklar ile basili hale getirilmesi
de potansiyel Linux kullanicisi firmalar tarafindan algilanisina onemli
katki saglayacaktir (</marketing>). Envanterin basim maliyetlerini kapak
iclerine ve/veya aralara alacagimiz reklamlar ile karsilayabilecegimizi
dusunuyorum.

d. Envanterde tum firmalar esit statude sunulmali. Firmalara ayrilan
yerleri ve/veya firmalar tarafindan kaydedilebilen bilgileri es statude
tutmak icin caba sarfetmeliyiz. Firmalar arasinda onceliklendirme
ve/veya tercih sebebi tutma gibi motivasyonlarimiz olmamali, olamaz.

e. Envanteri duzenli olarak web'den de yayinlayalim. En guncel bilgilere
en hizli erisim icin web temelli sorgulama/inceleme imkani da saglanmali.

Gorus ve onerileriniz ile katki verir misiniz? Bir sonraki mesajimda
oncelikli oldugunu dusundugum bir diger konudan soz edecegim...

selamlar, sevgiler.

--
Burak DAYIOGLU
Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.