[dernek] lts projesi

From: Gokhan Toplar (gokhan@mira-soft.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 11:31:14 EEST

Selamlar,

Aynı şeyleri tekrar yazmak zorunda kalıyorum. Aşağıdakiler daha önce listeye
gönderdiğim önerilerdi.
Önce kendi aramızda Linux ile ilgili olarak kullanım alanları,
uygulanabilirlik v.b. anlaşma doğarsa, daha az zaman kaybedileceğini
düşünmekteyim.

Öncelikle Linux'un kullanım platformlarının tam olarak adını koymak gerekir
diyorum. Bunları sunucu tarafı ve son kullanıcı tarafı olarak bölmek
istiyorum. Sunucu tarafını ise yapılacak işlerin ve kullanıcıların sayısına
göre, küçük
ölçekli 1-50 kullanıcı, orta ölçekli 50-200 kullanıcı ve büyük ölçekli 200+
olarak adlandırmak istiyorum. Servis Sağlayıcılar gibi oluşumlar da ayrıca
ele alınmalı diyorum.
Bence, buna göre oluşacak bir platform, Linux dağıtımı, uygulama matrisi son
derece faydalı olacaktır.
Bu bölümleme doğru yapılarak planlanacak faaliyetlerin daha açık olacağını
düşünmekteyim.
Masaüstü ve sunucu tarafı AYRI AYRI ele alınmalıdır.
Kamu kurumlarında hemen sunulabilecek çözümlerin TAMAMI sunuculara
yöneliktir. GIS v.b. alana özel UN*X uygulamalarını hariç tutuyorum.
Kamu kurumlarında neden "Sunucunuzu Biz Kuruyoruz" adında bir proje
başlatmıyoruz?
Linux kamu kurumlarına öncelikle buradan girebilir. Milyarlarca para verilip
cehalet yüzünden çürüyen sunucuları bu iş için kullanabiliriz. Emin olun her
üç kamu kurumundan birinde var böyle bir donanım.
Nasıl kararlı olmayan uygulamaları günlük hayatta iş yaparken
kullanmıyorsak, uygun olmayan uygulamaları kimseye önerme şansımızda yoktur.
Masaüstü tarafında bir an evvel alana özel projeler oluşmaya başlamalıdır.
Halen benim bildiğim kadarıyla Varicad, qcad v.b. CAD uygulamaları var.
Başkası da yok.
Her alanda bunun gibi pek çok örnek ve Sourceforge'da %70'i durmuş proje
var.
Yaygın olmanın ilk adımı Open Office ile atılmıştı. Şimdi sıra muhasebe, CAD
v.b. günlük hayatta kullanılacak uygulamalarda olmalıdır. Turquaz
yazarlarını bu arada tekrar kutluyorum. Doğru yöne gittiklerini görmekteyiz.
Ayrıca daha önce önermiştim, tekrar gündeme getiriyorum;
LKD üyeleri arasında a) üyelerin bilgi ve ilgi alanlarını anlamak için b)
mevcut yönelimlerini ve bakış açılarını anlamak için anketler
düzenlenmelidir. Bu anketler sayesinde bulanık olan konulara daha net
çözümler getirilebilir ve dernek içinde insan kaynakları planlaması daha
doğru yapılabilir demekteyim. LKD her konuda konusunu iyi bilen uzmanlara
açık olmalıdır. Bu kişilerin bilgi işlem uzmanı olmaları gerekmez. Mesela
yeri gelmişken bir pedagog, bir öğretmen lts projesi için ne kadar faydalı
olurlardı.

Sonuç olarak, LKD yukarıda bahsettiğim matrisi bir an evvel oluşturmalı,
boşluk olan alanlarda proje çalışma grupları oluşmaya başlamalıdır. O zaman
bir takım insanlar doğal olarak bildikleri alanlarda yardım etmeye
başlayabilirler.
O zaman, oluşacak projeler bir kalkışma değil, hedefleri belli birer sonuç
olurlar.

Ve böylece bizde daha az laf, daha çok kod yazmış oluruz :=)

Herkese iyi çalışmalar

Gokhan