[dernek] Milli Edigim'den Linux'a Olumlu Bakiyor!

---------

From: Arda CETIN (arda@linux-sevenler.org)
Date: Thu 17 Jun 2004 - 19:05:56 EEST

http://www.linux-sevenler.org/baslangic?wid=85&func=viewSubmission&sid=699 :
Açık kaynak Linux işletim sisteminin Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde
kullanılması için Linux örgütleri harekete geçti.
Linux International, milli eğitime destek amacıyla “Açık Yazılımlar Dünyası” adı
altında Ankara Sheraton’da bir toplantı düzenledi. Linux International Yönetim
Kurulu Üyesi Siyami Kahyaoğlu, Milli Eğitim Bakanlığı’nda kullanılmak üzere
“Okulinux” adı altında bir işletim sistemi hazırlığında olduklarını, CD şeklinde
ücretsiz dağıtılacak bu sistemin, istendiğinde bilgisayarlara kolayca
kurulabileceğini belirtti.

Linux International Yönetim Kurulu Üyesi Siyami Kahyaoğlu, bakanlığın izin
vermesi durumunda bu sistemi öğretmenlere anlatmak üzere program yapacaklarını
anlatan Kahyaoğlu, ücretsiz olacak işletim sisteminde internet bağlantısından
ofis uygulamalarına kadar her programın bulunduğunu ve F klavye standardında
Türkçe olacağını kaydetti.

Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik de eğitimde bilişim
teknolojilerinin kullanımına büyük önem verdiklerini, 8 yıllık eğitim sürecinden
mezun olan öğrencilerin bilişim teknolojilerini kullanabilir düzeye gelmelerini
hedeflediklerini kaydetti. Gelişmiş ülkelerde ortaöğretimde 14 öğrenciye 1
bilgisayar düşerken, bu rakamın Türkiye’de ise 140 öğrenciye 1 bilgisayar
düzeyine düştüğünü belirten Çelik, bu yıl içinde 90-95 öğrenciye 1 bilgisayar
seviyesine ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

İlköğretimde ders programlarının gözden geçirilerek bilgiye ulaşan ve üreten bir
neslin yetiştirilmesini arzuladıklarını anlatan Çelik, Bakanlık olarak özel
sektöre açık oldukları kadar Linux işletim sisteminin kullanımına da açık
olduklarını, Linux’un kullanımında hiçbir engel bulunmadığını, işbirliği
yapabileceklerini kaydetti.

Kaynak: AA / ntvmsnbc.com

--
Arda CETIN