[dernek] Re: idari toplanti gundemi -- 13/06/2004

---------

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 12 Jun 2004 - 13:06:23 EEST

Merhabalar,

Benim gündemde konuşulmasını önerdiğim şey, projeler... Bülent Bey'le
son görüşmemizden sonra update edememiştim sizi de, hem gelişmeleri de
aktarmış olayım...

Sivil Toplum Geliştirme Projesi (stgp.org) ile bir görüşmem oldu.
Kendilerinin kapsama alanı dışında olduğumuzu ifade ettiler. Yani,
STGP, "grassroots" tabir edilen, toplumun en alt, en kötü durumdaki
(taciz edilen kadınlar, sokak çocukları, işsisler vs..., mahkumlar) gibi
gruplara destek vermek amacı ile kurulmuş stö'lerine destek veriyor.
Verdiği destek, onlarla birebir çalışıp, "proje şöyle hazırlanır..."
gibi danışmanlık desteği vermek... Biraz konuştuk, ama, bize böyle uzun
uzadıya danışmanlık desteği veremeyecekler...

Yine de, hem onlardan, hem de AB sitesinden epeyce bilgi toplamış
durumdayım. Bu belgeleri, dernekten ilgilenen herkesin bilgisine sunmak
üzere, web'e koydum, linkleri aşağıda:

http://www.teknohost.com/dosyalar/projegenel.zip
http://www.teknohost.com/dosyalar/abdestek.zip

Genel olarak, AB, 1-2 yıl süresi olan, amacı, kapsamı, hedefi belli
projelere destek veriyor. Önce 6. Çerçeve Programı dahilinde, bir "proje
çağrısında" bulunuyor, amaç şudur, şu dernekler katılabilir, bütçesi
budur şeklinde, elinde uygun projesi olan dernekler, bütçesini planını
çıkarıp gidiyor, uygun bulunursa, destek alınıyor.

Şu anda gözüken projeler, tarih sırasına göre:

Aktif İşgücü Programı "Yeni Fırsatlar", (15 Haziran)

Türkiye'de Mesleki Eğitim ve Öğretimin Güçlendirilmesi "MEGEP" (2 Temmuz)
http://www.stgp.org/list.php?pageid=5&id=177

Gap Bölgesinde Kırsal Kalkınma (30 Temmuz)
http://www.deltur.cec.eu.int/2004tur200101-007-tr.html

Şimdi aslında bize en uygun proje, "Yeni Fırsatlar" projesi imiş... Ama
15'ine kadar projeyi oluşturup teslim etmeyi, herhalde beceremeyiz...
Aslında "Biz dernekçe 100 Kişiyi Linux Sistem Yöneticisi yaparız, şu
kadar sürer, maliyeti şudur" desek olurmuş... Ama Aktif işgücü programı,
büyücek bir program, ilerde daha başka projeler de olur sanırım
katılabileceğimiz...

MEGEP biraz daha farklı bir proje, pilot olarak seçilmiş meslek
liselerine bilgisayar alıp lab kurmaktan, eğitim programlarının
yenilenmesine falan ilişkin bir proje... İhaleler halinde teklif
istiyorlar...

Gap Kırsal Kalkınma, alanımızın dışında bir proje... Yani ucundan
kıyısından, "buraya bir coğrafi bilgi sistemi kuralım, bölgenin tarım
verimliliği artsın" "Bu tarıma dayalı KOBİ'lere, açık kaynak ERP/CRM
kuralım, iso 9000 sertifikalı doğal tarım ürünlerinin altyapısını
veritabanını biz kuralım" falan demek dışında, LKD olarak, kırsal,
tarım-hayvancılığa dayalı kalkınma adına ne yapabiliriz, pek bir fikrim
yok...

Yani, şu aşamadaki başvurulabilir tek uygun proje, "Yeni Fırsatlar"
imiş, ona geç kalmışız. Olsun, biz bir ucundan tutalım, başlayalım
aramızda bu çalışmalara, ilerde hem biz hazırlıklı, hem proje uygun
olduğu zaman, ciddi bir şekilde başvururuz... En azından bu konuyla
ilgili herkes şöyle bir dökumanları okusun, düşünsün, taşınsın, beyin
jimnastiği yapsın, tartışalım.

Benim bu yüzden en önemsediğim iş "üye envanteri" gibi bir şey
çıkarılması, ve elimizdeki kaynaklarla, ne gibi projelere
kalkışabiliriz, birlikte beyin jimnastiği yapmamız. Yani, mesela "100
işsizi eğitip LPI sertifikaları ile meslek sahibi yapalım" dersek, bu
eğitimi kim verir, kimin ne konuda uzmanlığı var, ne gibi bir projeye ne
kadar zamanı gönüllü ayırır, eğitim ne kadar sürer, bilmemiz lazım... Ve
ne gibi işleri biz üstlenelim, neleri üstlenmeyelim, sınırlarımızı
belirlememiz lazım.

Gap bölgesine gidelim mi gitmeyelim mi mesela? Gidersek hangi kapsamda?
Ben inşaat amelesiyim, heryere giderim, tarım falan gibi doğal konuları
da severim, "yanlış sulamadan doğan toprakta aşırı tuzlanmayı gidermek
için kullanılabilecek mantar türleri ile permaculture teknikleri"ni de
gider araştırırım -biraz araştırma manyağıyım- ama, LKD ile ne alakası
var? Veritabanı altyapısı, GPS/GIS uygulamaları, iso9000, doğal tarım
sertifikasyonu falan desek belki ucundan kıyısından anca...

Herkese iyi çalışmalar,

Özer Tayiz.