[dernek] listeler

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 09 Jul 2004 - 02:52:59 EEST

 Merhaba,

 Konunun cogunu sanirim kacirdim ve su anda okudugum mesajlari tekrar
tekrar okuyabilecek durumda degilim, ancak bu e-posta listeleri
konusunda kendi onerilerimi kisa kisa yazayim.

 - baslangic / ileri gibi "goreceli" isimli listeler topyekun
kaldirilmali. Kolay kolay kimsenin "bu ileri, bu baslangic" diye bir
yonlendirme yapabilecegini dusunmuyorum, boyle bir uygulamaya
gitmeyi de mantikli da bulmuyorum.

 - linux@ seklinde tek bir liste ile bu is olmaz fikrine katiliyorum.
Artik cok daha kalabalik bir kitle (ve beraberinde cok daha fazla
kendini tekrarlayan sorular) geliyor. Pek cok insan (ben de dahil
tabi ki) tek bir liste ile bunalir.

 - Birden fazla, "konu" temelli liste acilmali ve eger yeni talepler
olursa belki de belirli bir talep sayi orani belirlenerek yeni listeler
acilabilmeli. Su anda oturup su liste bu bilmemne diye tartisiyoruz ama
bunun 10 yillik kalkinma plani olamayacagini da goz onunde
bulundurmaliyiz.

 - Liste onerilerim de konu basliklarina gore dagilmis olarak

 sohbet : genel konularin konusulabildigi, biraz daha serbest birakilmis
bir liste. Ayri bir duyuru listesi yapilamazsa bu listede duyuruya izin
verilebilir, ama baska listelerde duyurulara izin verilmemeli.

 masaustu : masaustu uygulamalari ve bireysel kullanim ile ilgili
konulari iceren bir liste. (multimedia, oyun, ofis, internet hizmetleri
istemcileri vs.)

 donanim : donanim ile ilgili sorun / oneri vs.

 ag : ag uygulamalari ve yapilandirilmasi (network kelimesi yerine
turkce bir isim yazsak daha iyi olmaz mi ? :)

 guvenlik : trafigi cok olmasa ve dogru kullanilmiyor olsa da boyle bir
liste bence gerekli. Su anda gereksiz vs. denirse "yeterli talep
oldugunda tekrar acilabilmek uzere" kapatilabilir. Guvenlik listesini ag
listesine eklemek ise hic mantikli gelmiyor bana. Programlama, cekirdek
masaustu gibi alternatif listelerde de tartisilabilecek pek cok guvenlik
konusu bulunabilir. Hadi fiziksel guvenlik vs. tartisilmiyor olsun,
neredeyse butun listeler "yazilimlar ile ilgili konu" icerir ve her
yazilim gorevi ne olursa olsun guvenlik problemi yaratacak bir konumda
olabilir. Atiyorum bir KDE DCOP guvenlik acigini network listesinde mi
tartisacagiz ? ...

 programlama : yazilim gelistiricileri icin bir liste

 i18n/yerellestirme : her iki isim de olabilir, konu malum

 cekirdek : aslinda boyle bir liste olmasini isterim, ama cekirdek ile
ilgili ciddi tartismalarin oldugu, aktif bir hareketin oldugunu tek
tuk arada bir alevlenme disinda uzun suredir gormedim. "Kisi adedi"
olarak bu listelere uye olup da cekirdek uzerinde tartisabilecek cok
fazla uye olmadigi dusuncesine kapiliyorum. Belki ayri bir liste olursa
bir hareketlenme olur (guzel de olur).

 - Bu onerdigim yapilandirma ile masaustu listesi belki de bugunku
linux-baslangic listesi halini alacak, ancak bu konuda yapilabilecek
birsey yok, bir sekilde bir liste en cok yuku alan liste olacak. Onemli
olan "diger konulari" genelden ayiklamak bence. En azindan donanim
listesine ya da ag listesine kolay kolay masaustu sorulari
gelmeyecek/gelmemeli. Ayrica donem donem bazi sorular birden fazla
listenin konusu alanina girecek, bunu engelleyemezsiniz, ama en azindan
mumkun mertebe kalin cizgilerle bu listeleri ayirirsak biraz daha nefes
aliriz.

 - ik/insan_kaynaklari/iž -> is arayan, eleman arayan vs. kisilerin
bulusabilecegi bir liste ise bu, bence gereksiz. Bunun yerine duzgun bir
"duyuru" listesi olusturulmali. Aklima mantikli bir yontem gelmiyor,
belki de Nilgun Hanim'in bahsettigi TBD deki yontem uygulanabilir, ya da
sohbet listesi bu is icin kullanilabilir.

 - Moderasyon pek aklima yatmiyor. Ozellikle isin icinde "listeden
uzaklastirma cezasi" var ise. Ancak listelerin basibos kalmamasi
gerektigini, birileri sacma sapan seyler yaptiginda (tabi ki yapacak,
kacari yok) "kim bu kisiyi uyaracak" sorusunun ortada kalmamasi
gerekiyor. Gerekli uyariyi yapacak kisinin belli olmasi gerekli. Bu kisi
hareketlerinde ileri giderse zaten pek coklari gibi filtrelerimde yerini
alacaktir. Burada bir onemli nokta da liste kurallarinin ciddi sekilde
yazilmasi ve liste uyeliginde mutlaka ve mutlaka liste uyelerine
iletilmesi, boylelikle o liste operatorunun isini kolaylastirmak. Belki
duzenli olarak (her ayin birinci gunu?) liste kurallarinin listeye
dagitilmasi da dusunulebilir.

 Bu aksamlik benden bu kadar. Bilmiyorum ne dersiniz.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 Uykusunu tutturamayip birseyler yazan adam        but wisdom listens