[dernek] Re: kimileri is yapmayi, kimileri konusmayi, kimileri ise reklami sever

---------

From: Ziya Karakaya (ziya@atilim.edu.tr)
Date: Sat 28 Feb 2004 - 06:18:09 EST

Selamlar,

Cem beye tesekkur ederek sorusuna cevap verecegim. Seviyeli yazilmis (cem
beyin yazisinda oldugu gibi) yazilara cevap verecegimi, diger turlu
yazilarin gereksizligine inandigimdan cevap vermeceyecegimi simdiden
bilmenizi isterim. Bu tur yazilar bizi biryere goturmez. En azindan amaca
hizmet etmiyor (hem yazilar, hem yazanlar).

Durup dururken neden boyle bir mail attim?
Yanit : durup dururken atmadim. Onceki mailimin reply edildigi mesaji
dikkatle inceler, benim mesajimi da dikkatle incelerseniz bu mailin durup
dururken olmadigini gorursunuz. Daha once benzer seyleri sozlu olarak
cesitli ortamlarda dile getirmistim. Ancak, herhangi bir gelisme
gorememistim. Bu ortamdan da dile getirmek suretiyle gelisme kaydedilecegini
umdugum icin biraz da ustu kapali olarak yazdim.

Ozgur Yazilim konusunda tartismalar acildiginda kimileri kendilerini bu isin
sahibi, patronu, ya da komutani gibi gormekteler. Benim serzenisim buna.
Kimse bu olayin komutani degildir! Kimse kendisine salt asker aramamalidir.
Eger bu konuya gercekten gonul vermis iseniz, sozu olan herkesi dinlemek
zorundasinizdir.

Bir ornek vereyim; Herhangi bir etkinlik duzenlendiginde bir de program
kurulu olur. Bu program kurulu konuyla ilgili olan cesitli cevrelerden olan
kisilerden olusturulur. Boylelikle etkinlik herkes tarafindan sahiplenilir.
Etkinlik bunyesinde yapilacak olan isler de bu kurul tarafindan karara
baglanir. Oncelikli olarak olusturmaniz gereken calisma gurubu bu olmalidir.
Bu konuda herhangi bir calisma varmiydi ortalikta? Eger var idiyse ve ben
kacirdiysam: bu benim soylediklerimin dogrulugunu ispatlarken, gereksiz mail
trafigi olusturmus oldugum icin ozur dilerim.

Yukaridaki ornek, bu mail trafiginin baslamasina neden olan mail ile cok
ilintili oldugu icin verilmistir. Benzer ornekleri artirmak mumkun.

Saniyorum bu kez daha iyi anlatabilmisimdir. Daha once anlayan anladi
demistim, ama simdi sanirim herkes anladi.

Sevgiler,
Ziya Karakaya