[dernek] Rv: LINUX marka tescili

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Wed 01 Sep 2004 - 00:03:34 EEST

Merhaba,

Esaslı bir sorun ortaya çıkacak şimdi.

Tech Academy, eskiden "Yetkili Tek Linux Eğitim Merkezi" sloganı ile eğitim
duyurusu yapardı. :-) Şu anda hakikaten marka sahibi olarak "yetkili tek"
firma. :-(

Tüm Linux şirketlerinin söz konusu davada, LKD'ye ek olarak bulunmaları;
marka başvurusundan çok önce içerisinde Linux sözcüğünün geçtiği işlerini
belgelendirmeleri (faturaların onaylı kopyaları yeterli olur) ve benzeri
çalışmalarda bulunmaları gerekli. Bu davacı konumunu bence oldukça
güçlendirecektir. Ayrıca olası mahkeme masraflarını da çok sayıda yere
yayarak LKD'nin mali sorun yaşamasını engelleyecektir.

LKD'nin tüzel kişiliğine ek olarak tüzel kişiliği olan tüm Ltd. Şti. ve
A.Ş.'lerin bence bu konuda hakları ve görevleri var.

Dava iki temelden birisine oturabilir:

- "Markanın iptali" ve "Linux markasının alınmasının engellenmesi"
- "Markanın iptali" ve "Linus Torvalds'ın markasının tanınması"

Ama bunlar avukat ile görüşülecek şeyler. Ben marka konusunda uzman bir iki
kişiye danışmaya çalışacağım. Bir kaç hafta içerisinde konuda edindiğim
bilgileri aktaracağım.

Sevgiler.

Bora.