[dernek] Re: Listeler :)

From: Kerem Can Karakaº (kerem@ankabt.com)
Date: Mon 02 Aug 2004 - 13:07:24 EEST

02-08-2004 Pazartesi günü saat 12:09 sularında, Devrim GUNDUZ dedi ki:

> Merhaba,
>
> Listelerin acilip kapanmasini tartistik vs guzel bir konu oldu...
>
> O zamanlar gundeme gelen moderasyon konusunda son durum nedir? Hayir ben
> o listenin yoneticisi olsam (bazen kendim de dahil) birkac kisiyi belirli
> ya da belirsiz sure listeden uzaklastirirdim. Insanlarda bir asagilama
> durumlari var, gerginlik var, var ki neler var (kendi adima benim de bazen
> bunu yaptigimi ustte yazdigim gibi tekrar soylemek istiyorum). Yoneticisi
> oldugum listede boyle seyler olmuyor (ne yazik ki ;-) ), yoksa simdiye kan
> govdeyi goturmustu :)

İnsanları aşşağılama konusunda; "ÇALıŞMıYOR BU LINUX" konulu mail atan
10larca insan var bu listelerde. Tabii ki kimseye salaksın sen
dememeliyiz, diyemeyiz. Fakat nedense aynı insanlra www.belgeler.org
adresindeki nasıl soru sorulur linkini gönderdiğimizde aslan
kesiliyorlar.
Daha geçenlerde birisi linux kullanmayı bırakmakla tehdit etti beni.
Bence şu nasıl soru sorulur linkini üye olan herkese greeting gibi ilk
mesaj olarak gönderelim.
"Hani üye oldunuz tebrikler, Şunu bir okuyun" şeklinde.
> [...]
> sorularim cok anlamsizdi (soru sormayi bilmiyordum, derdimi nasil
> anlatacagim konusunda pek tecrubeli degildim, sorunum konusunda
> ayrintilari yeteri kadar veremiyordum, vs...) ama o zamanlar kimse bana
> kotu davranmadi, gerektigi zaman edepli bir sekilde uyarilar aldim ve
> kimse beni kusturmedi ve bugune kadar geldik. Burada belirgin ornekler
> verebilir{d}im ama yapmayacagim. Sadece "sen de kimsin?", "Madem
> bilmiyorsun sus" gibi seyleri okudukca eskiden sinirlendigimi ama artik
> aci aci guldugumu de soylemek istiyorum (sakinlestim mi ne...)
Kimse kimseye Sen aptalsın ve artık sus gibi şeyler dememeli. Ama mesela
"MICROS~1 bilmemne işletim sistemini kullanıyorum bunu bunu yapamadım."
diyenlere de en azından nasıl souu sorulur linkini gönderebilmeliyiz.