[dernek] Adana'da linux egitmi uzerine tartisma

---------

From: Ozan K. Bekmezci (ozan@bekmezci.net)
Date: Sat 06 Sep 2003 - 07:46:08 EDT

       Merhaba arkadaşlar,

     Yusuf Kaynar bu listede demiş ki:

    "Linux eğitiminden, tanıtımına kadar bir sürü işler bir kaç 10 kişinin sırtına kaldı. Yeni insanlar katılamıyor aramıza çünkü Linux onlar için bir macera gibi görünüyor. Seminerler gerekli ilgiyi toplasa bile gerekli bilgi altyapısını sağlayamıyor."

      Biz AEGEE-Adana olarak, bu bir kaç 10 kişiye bir kaç kişilik bir katkı daha yapmak istiyoruz. Bu katkıyı bir eğitim etkinliği ile yapmak istememizin sebebini Yusuf Bey'in sözleri çok iyi açıklıyor.

     Yine bu listede Evren Altın demiş ki:

    "Bu sözü genel olarak söylüyorum, lütfen üstünüze alınmayın: Türk insanının son 50 yıldır yaşadıkları dolayısıyla kötü bir "sızlanma" ve çözüm üretmeksizin "demogoji" yaparak boş sözler sarfetme alışkanlığı edinmiş olması durumu her toplulukta olduğu gibi özgür yazılım

    topluluğunda da kendini bolca gösteriyor. Yakın çevremizdeki insanlar sürekli "-malı -meli" ile biten cümleler kuruyorlar, ancak somut iş veya fikir üretme, taşın altına elini koyma aşamasında birçoğu (belki kendince haklı) nedenlerle topluluktan uzaklaşıyor."

      Biz AEGEE-Adana olarak Linux ve serbest yazılımın yaygınlaştırılması için "somut iş veya fikir üretme, taşın altına elini koyma aşamasında"yız ve sizlerin desteğini bekliyoruz.

         Murat Gezer 25/07/2003'te TEGV ile görüşme üzerine demiş ki:

    "

    > - Laboratuar kurulumu ile paralel olarak gönüllü eğitmenlere bir Linux

    > eğitimi yapılacak ve pilot bölgede öğrencilere Linux eğitiminin

    > verilmesi sağlanacak.

    gönüllü eğitmen olabilirim."

       20-23 Kasım 2003 tarihlerinde Adana'da gönüllü öğretmenlere ihtiyacımız var.

    Ve en tartışmalı konu:

      Eşref Atak demiş ki:

    "Bir nokta var; hangi dagitimi onerecegiz? Cok farkli dagitimlari onererek

    kafalarini karistirmak riski de var."

      Bu e-postaya cevaben "biz Linux'u tanıtalım, bir dağıtımı değil" benzeri bir cevap gelmişti. Bu konuda Eşref'e tamamen katılıyorum. Zaten kısıtlı bir sürelerde eğitim verildiği (ki bizim etkinliğimiz çok daha kısıtlı sürede olacak) düşünülecek olursa, genel bilgiler ile bir çözümün eğitimi verilmeli ve diğer çözümlerin varlığı gösterilmeli. "STKlar icin Linux icerigi v0.03.doc"ta masaüstü ortamı dersleri için KDE/GNOME yazıyor ki bu ikisinden bir seçilecek anlamında kullanılmıştır. Aksi hem ders süresi iki katına çıkacak hem de insanların hangisini seçeyim diye karasız kalıp ikisini de seçmemesine yol aça bilecektir (sonra da ver elini M$). Masa üstü ortamı olarak hangisinin anlatılacağı eğitmenimize bağlı olacaktır.

      Çok olağan olarak bizim eğitim süresince kullanacağımız dağıtım, katılımcıların ileride kullanacakları muhtemel dağıtım olacaktır. Katılımcılarımız Türkiye'deki STK'lardan geleceğine göre Tükçe uyumluluğu en fazla olduğunu sandığım (dürüst olayım hiç kullanmadım) "Gelecek Linux" en uygunu olur diye düşünüyorum.

    Hepinize iyi çalışmalar,

    Ozan K. Bekmezci

    +90.535.8809268

    +90.322.2391058