[dernek] Re: Compex, seminer vs.

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Sun 30 Nov 2003 - 16:27:41 EST

Selamlar,

Zaman kısıtını da düşünerek benim önerim:

LKD tanıtımını yazılı (tek bir sayfa olabilir) versek? Bunu her
defasında aynı şekilde anlatmaya bence gerek yok. Dinleyicilerin
koltuklarına da sunumdan önce birer tane bırakılabilir.

* Sunum : (görsel ve işitsel olarak etkileyecek bir sunum olmalı)
        - Serbest yazılım ve Linux İşletim sistemi kavramları (oldukça
          kısa, fazla kafa karıştırmadan).
        - Linux işletim sisteminin kullanım alanları (daha önce
          bahsettiğim kategoriler halinde).

* Kuruluma Başlangıç (paketlerin kurulumuna kadar gelindikten sonra bir
sonraki aşamaya geçilebilir, "kurulduktan sonra karşımıza bunun gibi bir
tablo çıkacak" diyerek). (Kurulumu bir kişi gerçekleştirirken diğeri her
aşamada neler yaptığını kısaca anlatabilir).

* Kurulu bir linux makinede uygulamalar
        Kurulmuş makina saf bir dağıtım olmamalı üzerinde görselliği
iyileştirmek için eklentiler bulunmalı, grafikler, uygulamalar,
çeviriler vs...
        Uygulamalar masaüstü uygulamaları olacaktır. Fakat iyi
seçilmeliler, "best of breed" uygulamalar anlatımda yer almalı. Bir işi
yapan onlarca uygulamanın olduğundan sözlü olarak bahsedilse bile
yalnızca bir tanesi gösterilmeli.
        Tercihen anlatılan uygulamalar bir kurgu çerçevesinde
anlatılmalı. Bir kişi ("linux bimez" olarak adlandırılabilecek) soruları
ile bilgisayar başındaki anlatıcıyı yönlendirebilir. Mesela:
        Linux bilmez - Peki, e-postalarımı hangi yazılım ile okuyacağım.
                E-posta virüsleri benim için ciddi bir problem. Aynı
                zamanda kullanımı kolay ve performanslı bir yazılıma
                ihtiyacım var.
        (Anlatıcı Evolution'dan bahseder/gösterir, Linux'de virüslerin durumunu
        anlatır)
        Linux bilmez - Bu çok güzel, vs. vs... Ben aynı zamanda
                zamanımın büyük bölümünü icq başında geçiriyorum. Linux
                ile icq kullanabilecek miyim?
        (Anlatıcı IM uygulamalarından kısaca bahseder, daha sonra Sim'i
        açarak anlatır)

Uygulamaların anlatımı bölümü iyi tasarlanmaz ve hazırlanılmazsa yapay
durabilir.

Eğer zaman yeterli gelmez endişesi varsa kurulum bölümü atlanabilir.

Bu nasıl?

iyi çalışmalar,

Thu, Nov 27, 2003 at 05:23:26PM +0200 , Devrim GUNDUZ :

[kesildi]

--
Baris Metin
http://www.metin.org