[dernek] Re: Compex'te seminer konusu olarak ne

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Sun 30 Nov 2003 - 12:42:58 EST

    Selamlar,

    Mon, Nov 24, 2003 at 04:00:17PM +0200 , Devrim GUNDUZ :

    > Neden?
    >
    > Ülkemiz insanının Linux kurmakta ultra süper becerili mi olduğunu
    > düşünüyorsunuz? Sizin oraya, Mersin'e geldiğimizde sizce salondaki kaç
    > kişi Linux kurmayı biliyordu? Linux kurma konusu açılınca hala "Yahu Linux
    > da çok zor kuruluyor" diyen insanların sayısı çok fazla. Önce
    > bilgisayarlarına kurmalarını sağlamamız gerekmez mi? Yazılımları vs sonra
    > da anlatırız. Hele bir kaleyi fethedelim; gerisi kolay ;)

    Katılıyorum ama bir düşünmek lazım. Ne yapmak istiyoruz? Ana hedefimiz
    bilgilendirmek. Haberdar olmalarını sağlamalıyız. Tamam belki bir ürün
    satmaya çalışmıyoruz biz ama ticari ürün geliştiricileri/satıcıları ürün
    tanıtımlarında kurulum yapıyorlar mı?

    Kurulum olmasın demiyorum. Hatta olmalı bence, hatta sürekli olarak
    yapılmalı, çünkü bazı eksik bilgileri de güncellememiz gerekiyor bizim.
    Yalnızca ikisi parelel olarak yürütülmeli bence. Bir öncelik sırası
    vermek bence doğru değil. Bu yüzden kurulum ve linux kullanım
    alanları+uygulamalar birlikte anlatılmalı.

    Uygulamaları ve kullanım alanlarını anlatırken de yanlış bilgi vermemek
    ve sonradan hayal kırıklığı yaratmamak için duygusal davranmamalıyız.
    Kullanım alanları ve uygulamalar için birer liste çıkartılabilir.

    Kullanım Alanları:
    - Tek tercih (Linux bu alanlarda kullanım için tek tercihtir).
    - En iyi tercih (Bu alanlarda Linux'un kullanılması en iyi tercihtir).
    - Tercih edilebilir (Bu alanlarda Linux diğer seçenekler kadar iyi bir
      tercih olacaktır).
    - Tercih edilebilir, ama... (Bu alanlarda Linux'u tercih edebilirsiniz,
      yaygın bir kullanımı vardır ama *** özellikleri hazır çözüm olarak
    bulunmaz, uzmanlık gerektirir).
    - Uygun değil (Bu alanlarda linux kullanımı uygun değildir).

    Uygulamalar:
    - Ofis
    - Genel amaçlı masaüstü kullanımı
    - Ağ servisleri...
    - Oyunlar
    - Program geliştirme araçları
    - vs.

    gibi birşeyler hazırlanabilir. Uygulamaların her bir grubu için
    kullanılabilecek alternatifler listelenir. Birbirlerine üstünlükleri
    sıralanır vs.

    iyi çalışmalar,

    --
    Baris Metin