[dernek] Re: Compex, seminer vs.

---------

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 27 Nov 2003 - 14:36:04 EST

    Selamlar..

    Biraz yanlis taraftan bakiliyor gibime geliyor olay.

    Kurulum konusunda sunu diyebilirim, Linux'u kurmayi beceremeyen
    vatandas, hic bir seyi kurmayida beceremez. Bilhassa Mandrake gibi
    dagtimlari. Bence artik bu bir seminer konusu olmaktan cikmali. Daha
    dogrusu kapsami kurulum islerinin detaylarini gosterecek sekilde
    degistirilmeli. Yani, neden swap ? neden 2-3 partisyon, neden lib* vs.
    vs. Suraya tiklatin, bunu secin artik bunu asmak zamani. Bu halde iken
    orada millete Linux kurulumu anlatmak cok ters geliyor bana dogrusu.

    Diger bir konuda asagidaki sayilanlar..

    Bence oraya en guzel uyacak olan harbi, soyle babasindan bir tanitim
    olur. Bu tanitim 3 eksenli yapilmali bence.

    1. Linux her isinizi gorur.
    2. Linux ozgurdur ve bedavadir. Sahibi siz olursunuz.
    3. Linux ile asla yalniz kalmazsiniz. Surada seminerler, burada
    listeler, iste profesyonel destek..

    Gibisinden. Bu asagida yazilanlari bosverin. Cok fazla, kimse bir sey
    anlamaz 2 saat icinde bunlardan. Kategori olarak makul aslinda.

    Diger seminerleri bilmiyorum. Ama sevgili doruk'un Linux yenir'mi
    semineri aslinda iyi bir kalip. Fakat show tarafi eksik. Oradaki basit
    (ama etkili, bunu vurgulayayim) HTML ve tipik seminer formati yerine,
    biraz konunun daha boyle show seklinde gosterilebilecegi, ses, video,
    animasyon ve birebir kullanim ile Linux, catir catir ve muhtesem iste
    tanimini yapabilmek gerekiyor. Bu noktada bence, bir mizansen
    dogrultusunda calismak lazim. Tek kisiye yuklenmeden, onceden prova
    edilmis, calisilmis, olasi sorular tespit edilmis, show'un icinde
    kafaya dank ettirecek noktalar ve cevaplar hazirlanmis... Bir kac
    kisinin birlikte sunacagi, cikanlarin biz neden linux kullanmiyoruz,
    hiyarmiyiz yoksa salak mi diyecegi..

    Kendi adima, elimizde malzeme var bolca. Mesela bizim oglan, 5 yasina
    yeni girdi ama kendi kendine boyama programlarini kullanmayi, KDE/GNOME
    oyunlarini soktu. Cikaralim onu veya videosunu oraya.. Bakin 5
    yasindaki cocuk bile kendi capinda nasil kullaniyor diyelim.

    Bunu basitce bir ornek olarak dusunun sadece. Ayni sekilde, cikaralim
    TCMB Bil.Isl. Daire bsk. nin bir kac saniyelik videosunu veya resmini,
    ne guzel yaptik bunu diyelim.

    Koyalim PalTalk diyelim, tum serverleri Linux ve milyonlarca uyesi var.

    Diyelim felanca belediye, OpenOffice kullanmakla su kadar kar etti.

    Anlatabiliyorum saniyorum.. 2 saat icine bu oyle bir serpistirilir ki,
    hem akici, hem doyurucu olur. Insanlar orada mini etekli kizlarin,
    gorkemli ses techizatlarinin, acayip icatlarin filan arasindan cikip
    gelip orada bizim tipik seminerlerimizden etkilenmezler bence. O
    satafata yakisacak bir sey olmali. Ciddi ciddi de calisilmali. Sanirim
    bu konuda yardimci olabilecek bize birileri vardir saniyorum icimizde.

    Kisacasi, bizim tipik seminerlerimizin hic biri o ortama yonelik degil.
    Ben takayim kravati, takim elbiseyi, diger bir arkadisimiz top sakali
    ve kupeleriyle gelsin. Beriki bir baska sekilde. Her damara serbetimiz
    olsun. Teknik konu isteyen gelsin inetd'ye babasindan seminerler orada
    olsun. Compex'te gidecek tek sey reklamdir, ki bu bizim icin show
    demektir bence.

    Saygi ve sevgiler..