[dernek] Re: Compex'te seminer konusu olarak ne

---------

From: onuryalazi@mersin.edu.tr
Date: Mon 24 Nov 2003 - 08:23:21 EST

    Aslında Compex de hiç bulunmadım ama ortamı tahmin edebiliyorum. Böyle bir ortamda bir işin en gereksiz kısmını Kurulumu göstermek (aslında değil ama hiç de çekici değil)
    bence pek hoş değil bunun yerine Compex e gelecek olan çoğunluğun neler den hoşlanabileceğini düşünmek gerek.

    Tabii amaç da önemli eğer "son kullanıcının dikkatini çekmek" amaç ise oyunlar, masaüstü uygulamaları, yaratıcılığı körükleyen, görsel çekiciliği olan yazılımlar. üzerine gidilmeli.
    Ama amaç "profesyonel kullanıcıların dikkatini çekmek" ise bu sefer sunucu platformu, uç uygulamalar (Bayonne cidden dikkat çekici olabilir) gibi konular seçilmeli fikrindeyim.

    Sürekli her yerde kurulum yapılmasını da gereksiz buluyorum.

    Bence bir işletim sisteminin övüneceği bir nokta "en kolay en görsel en zevkli kurulumu ben yaparım olmamalı", "En zevkle en dikkat çekici biçimde en rahatlıkla her türlü işi benimle yapabilirsiniz hem de kar edersiniz" daha hoş gibi.

    Birde "TCO - total cost of ownership" durumu var belkide herkesin dikkatini çekmek için kullanılan TCO kavramının nasıl 0 lara çekildiğini anlatmakta hoş olabilir.

    Ayrıca En ciddi konuda SCO - IBM dalaşmasının alt yapısı üzerine gidilmeli. Şu an herkez bu konudan haberdar ama kimse neler döndüğünü tam olarak bilmiyor. Linux için çok büyük bir handikap olan bu konun açıklığa kavuşturulması
    bir nebze olsun bu handikapı azaltır.

    Fazla ileri gitmedim umarım :) Kolay gelsin.

    Onur Yalazı