[dernek] Re: bir Qneri?=

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Wed 14 May 2003 - 19:42:43 EEST

    Wed, May 14, 2003 at 01:03:29PM +0300 , Nilgün Belma Bugüner :
    > Selam,
    Selamlar,

    > belgeler.org'daki "GNU Bash Başvuru Kılavuzu" kitabını
    > LKD adına basılı kitap olarak yayınlayabilirsiniz. Bana da
    > bir pay verirseniz memnun olurum. Bu suretle bu tür çevirilerin
    > yapılmasını özendirmiş oluruz. Ayrıca LKD için bir gelir
    > kaynağı olur.

    Bu bence gayet mantikli bir oneri. Dernegin bu sekilde kitap bastirmasi
    ve satabimesi hem guzel bir bilinclendirme olacak hem de kendisi icin
    bir gelir kaynagi olacak. Bu konu hakkinda tartisabilir miyiz ?

    Uzun zamandir aklimda olan diger bir konu da; yaklasik 6-8 ay kadar once
    giris seviyesinde bir kitap yazmaya baslamistim, "Herkes icin Linux".
    Kisa bir genel Linux tanitimindan sonra Masaustu, Sunucu, Embedded
    sistemlerde, programlama ortami olarak Linux'un tanitimini yapmayi ve
    kullanimini anlatmayi amaclayan bir kitap. Yalniz birkac sayfa
    (yaklasik 30-40 sayfa) yazdiktan sonra vaktim olmadi.

    Icerik bence hazir ve cok fazla dokunulmasina gerek yok, yalniz yaz
    doneminde (yazdigim bolumleri de) biraz daha elden gecirmem gerekiyor.

    Kitabi yalniz yazmaya kalkarsam yine epey vaktimi alacak. Bunu yerine
    kitabin tum haklarini LKD'ye devrederek LKD bunyesinde yazilmasini ve
    LKD tarafindan bastirilip satilmasini oneriyorum.

    LKD bunyesinde boyle bir kitabin yazimini, basimini ve dagitimini
    organize edebilir miyiz ? Ben kitap uzerindeki tum haklarimi karsiliksiz
    devretmeye gonulluyum. Kitap yazari olarak da isimlerin degil LKD'nin
    gozukmesi taraftariyim. Bu sekilde guncellemelerde de kisi bagimli
    olmayiz diye umuyorum.

    Eger boyle bir projeye sicak bakilirsa, yaz doneminde (yaklasik 2 ay
    sonra/icinde) elimdekileri duzenleyip sunabilirim.

    Kitap yazildiktan sonra bir yayin evi ile anlasmak en mantiklisi olacak
    ki bunu da rahatlikla halledebiliriz diye dusunuyorum.

    Konu ile ilgili goruslerinizi bekliyorum.

    iyi calismalar,

    --
    Baris Metin